Jawa 50 typ 20 a 21 Sport (pionýr)

Jawa 50 typ 20 Pionýr Jawa 50 typ 21 Sport

V roce 1967 Povážské strojírny představily nový typ s označením 20 a jeho sportovní provedení 21 Sport. Nejednalo se ani tak o nový typ, jako spíš o inovaci předešlých typů 05 Standard a 05 Sport. Jednalo se v podstatě jen o další modernizaci motoru, jemuž se podařilo konstruktérům zvýšit výkon z 3 k (2,2 kW) na 3,5 k (2,6 kW) a následné přetypování. Zvýšení výkonu bylo dosáhnuto úpravou časování (rozvodu), zvýšením komprese z 7,5:1 na 9,2:1 („ledvinkovitý“ spalovací prostor hlavy) a použitím nového karburátoru Jikov 2917 PSb.

Oba typy společně s typem 23 Mustang uzavíraly v roce 1983 výrobu malých motocyklů v Povážských strojírnách, kde se nadále vyráběly pouze mopedy Babetta.

Klikový mechanismus byl rovněž přepracován, vahadla setrvačníku byla kalená, vyvážená jinou metodou (odfrézováním materiálu namísto odvrtáváním), ojnice byla robustnější (pístní čep Ø 14,1 mm). Klikový mechanismus byl uložen ve dvou ložiskách 6303. Tenhle klikový mechanismus se objevil už na posledních vyrobených kusech typu 05.

Převodovka byla upravena (rozšířena), poměry zůstaly stejné jako u posledníh provedení předešlého typu 05. Přesuvná kola druhého převodového stupně měla 6 vztyčných kolíků.

Pravé víko motoru mělo zcela nový tvar a bylo uchyceno na dvou dutých sloupcích a třech šroubech M8. Bylo v něm vlisované ložisko 6202 do něhož se při nasazení na motor zasunulo prodloužené výstupní převodové kolečko. Ložisko ve víku bylo mazáno olejem z převodovky, jehož úniku bránilo gufero. Šnek pro vypínání spojky byl nahrazen jednoramennou pákou. Pro kontrolu zapalování bylo na víku připevněno třemi šrouby M5 víčko z hliníku (později z prolisovaného plechu).

Nový karburátor Jikov 2917 PSb měl difuzér zvětšený na Ø 17 mm a měl upravenou plovákovou komoru. Přívod paliva již neuzavírala jehla napevno procházející plovákem, ale plechová páčka (zajištěná kolíčkem) zavírající ventil našrobovaný ve víčku komory. Vertikální pohyb plováku zajišťoval šroub s tyčkou, našroubovaný zespodu do dna plovákové komory. Tyčka prochází dutou dírou v plováku. Tato modernizace zajistila snažší údržbu a především možnost seřízení hladiny.

Zapalování („magneto“) zůstalo stejné, jako u předchozího typu 05, jen předstih (předzápal) byl změněn na 1,6 – 1,9 mm před horní úvratí.

Jawa 50 typ 20 Jawa 50 typ 20

Obr. 3: Jawa 20 z roku 1971 (ještě se starým typem kyvné vidlice) a za ní vývozní provedení do Maďarska z roku 1968.

Obr. 4: Jawa 20 cca z roku 1975 (ještě s nálepkou Jawa).


Jawa 21 Sport

Souběžně s výrobou Jawy 20 se započala i výroba provedení 21 Sport, které bylo určeno především pro mladší, sportovněji založené jezdce. Stejně jako byla Jawa 20 přímým nástupcem motocyklu Jawa 05 Standard, tak typ 21 Sport následoval typ 05 Sport. Od předešlého typu se odlišoval rovněž jen motorem a pár výše nastíněnými detaily.

Zásadní rozdíl oproti typu 05 Sport znamenal prodej v Československu. Předchozí typ 05 Sport byl totiž určen výhradně pro vývoz.

Typ 21 Sport měl sportovní řídítka s hrazdou, pohyblivá v kloubu a s napevno navařenými úchyty ovládacích páček (spojka, přední brzda). Kloub byl na rozdíl od typu 05 Sport zakrytý okrasným plechovým krytem. Tento typ neměl „revmaplechy“ a podlážky jako typ 20, místo nich měl tzv. „prsíčka“ a šroubované stupačky. Pro sportovní účely se dal motocykl zakoupit se zadní terénní pneumatikou S 9 o rozměrech 2,75×16“.

Jawa 50 typ 21 Sport 1968 Jawa 50 typ 21 Sport Jawa 50 typ 21 Sport Jawa 50 typ 21 Sport

Obr. 5: Jawa 21 Sport z roku 1968 s prvním typem řídítek.

Obr. 6: Zrenovovaná Jawa 21 Sport s druhým typem řídítek.

Obr. 7: Zrenovovaná Jawa 21 Sport s třetím typem řídítek.

Obr. 8: Poslední provedení z roku 1975 (ještě s nálepkou Jawa).



Změny prováděné v letech 1969 – 1974 (u obou typů)

  • Pravděpodobně v roce 1969 bylo hliníkové víčko zapalování (na pravém víku motoru) nahrazeno stříbřenkou nastříkaným železným víčkem s prolisem (od roku 1975 zinkovaným).
    Nové skládané víčko nádrže s odvzdušňovacím labyrintem a molitanovou vložkou (předtím pouze jednoduché víčko s dírkou).
  • V neurčeném roce (pravděpodobně 1968–1969) se u provedení 21 Sport začala montovat nová užší řídítka, napevno svařená v kloubu, s nezávisle pohyblivými držáky ovládacích páček (v dalších letech bylo častější provedení těchto řídítek bez hrazdy).
  • V roce 1971 se začaly souběžně na všechny modely Jawa 50 montovat nové zadní kyvné vidlice ze svařených trubek a nový (na konci otevřený a zkosený) kryt řetězu.
    Kulatá zadní odrazka (fotka).
    U typu 21 Sport se definitivně přestala montovat řídítka s hrazdou.
    Nová rozeta se dvěma ložisky, náhon tachometru s trochu upraveným náliskem (kvůli tenčímu oku vidlice)

Změny provedeny po roce 1975 (u obou typů)

  • Změna značený všech motocyklů Jawa 50: 20, 21 Sport a 23 Mustang na 220.100, 221.100 a 223.200.
  • Zadní podsedlový plech (blatník) bez hliníkových lišt, zjednodušený, hranatější tvar.
  • Magneto se zvětšeným výkonem 30 W (původně 20 W), upravené zapojení koncového světla (žárovka připojena dvěma dráty na kontakty přední žárovky). Toto magneto a zapojení bylo u typu 23 Mustang od roku 1968.
  • Nová řídítka byla v místě bývalého kloubu svařena ve tvaru „T“, krycí plech byl malý, pouze pro zakrytí svárů (u obou typů).
  • Lakování bez zlatých linek. Na strany zadního blatníku se zpočátku lepily nálepky s nápisem Jawa (shodné s Mustangem), později byl nápis stříkán bílou barvou přes šablonu. U otvoru pro ovládání palivového kohoutku byly nastříkány znaky: Otevřeno, zavřeno, rezerva.
  • Na přední vidlici se přestaly montovat prachovky (manžety), místo nich se do spodu nosných trubek lisovaly kovová pouzdra s o-kroužky, kluzáky byly chromované tvrdochromem. Nosné trubky neměly naspodu vybrání pro uchycení manžet, ale byly hladké.
    V roce 1980 se znovu začaly montovat původní prachovky místo o-kroužků.
  • Výfuk s doutníkovou koncovkou byl nahrazen novým výfukem s otevřeným zkoseným koncem.
  • Plechové pozinkované ovládací páčky (spojka, přední brzda) s kuličkami na konci, místo dosavadních hliníkových.

Vývozní (exportní) provedení

Jawa 50 typ 20 určená na export do Maďarska Jawa 50 typ 20 určená na export do Maďarska - detail nápisu

Obr. 9: Jawa 20 z roku 1968 s Maďarsky psaným štítkem.

Obr. 10: Detail nápisu na zadním plechu.


Jawa 50 typ 21 Sport s Anglicky psaným štítkem

Obr. 11: Jawa 21 s Anglicky psaným štítkem a bříškem v červené barvě.




Standa
 
10. únor 2009   #1

Myslím že uchyty páček na řidítkách nebyli napevno nikdy...to se pouze jedna o riditka z kejvačky....A dalsi faktická...první 21 vubec nemeli hrazdu

10. únor 2009   #2

Standa: Nemáš pravdu, opravdu tam byly z počátku originální ty široké řídítka z Jawy 250 Sport (panelky). V té době se ještě řídítka speciálně pro pionýra nedělaly. Pár starých jednadvacítek se s nimi dá ještě najít. Nová pevná řídítka s pohyblivými držáky páček se dle mého začaly montovat až v roce 1969 (souběžně s výrobou Mustanga pro náš trh). Typ 05 Sport měl taky ještě široké řídítka. První 21 Hrazdu měly stejně jako Mustang.

Steve
 
10. únor 2009   #3

smekám, pěkný to máš jen bych se chtěl zeptat: nebylo to značení 220.100, 221.100 a 220.200 už od roku 1975? je to sice maličkost ale právě sem viděl už papíry s rokem výroby kde toto značení už bylo zavedeno...

11. únor 2009   #4

To si právě nejsem jistý, články píši z větší části podle toho, co jsem vypozoroval nebo se někde dočetl. Jestliže ses setkal z novějším provedením pionýra s tímto označením, z roku 1975, tak ten údaj velice rád upravím. Všechny články jsou jaksi ve "vývoji" a neustále je upravuji... Dík.

Steve
 
11. únor 2009   #5

tak se mse ti na to koukl a fichtl vyroby 1975 ma jeste typicke oznaceni (05,20,21) je to i napsany v papirech...ale jinak ma znaky jako po roce 1976 - vidlice bez prachovek, riditka s tim malym plechem, bez hrazdicky, serizly vyfuk a hranatou kapotaz + napis Jawa a bez zlatych linek, dale kulickove packy, 30W elektrovyzbroj a jeste tam sou nastrikany ty obrazky u kohoutku...je to opravdu original, meneneho na tom neni nic z toho co sem napsal...takze asi tak cili to prechazelo asi postupne...

Standa
 
11. únor 2009   #6

Možná kdybych videl puvodni origo kousek,tak bych uveril,ale soused ma 21,je to 68 nebo 69 rok a ma stejna riditka jako muj z roku 71 akorat na riditkach neni hrazda...prvni 20 a 21 z 65,66 roku sem este nemel cest shlednot...vychazím ze známych modelů 68 az 74,coz je standardizovany vsem známy pionýr...Ale musism rict,ze ten clanek je opravdu peknej....

Standa
 
11. únor 2009   #7

A ted koukam,ze u clanku o 20 je ze prvni byly roku 1967...a ja myslel ze 05 se delali do 1965 a pak hned zacali delat 20 a 21 ...tak sory...

11. únor 2009   #8

Steve: Na výrobním štítku je napsáno 20 nebo 220.100? To je nejdůležitější informace. Co je napsáno v dokladech roli moc nehraje.

Standa: Jawa 05 se vyráběla do roku 1965 ve starém provedení. V letech 1965-66 prodělala nejvíce změn a poslední kusy z roku 1966 jsou až na motor stejné jako Jawa 20. Řídítka se na pionýrech často měnily, s jistotou ale vím, že se v průběhy výroby montovaly tyto 4 typy.

Standa
 
11. únor 2009   #9

Nedalo mi to,a v telefonu jsem nasel fotky kamaradovi 21,na ktere jsem neco malo opravoval....krom sedla original z roku 1969...pres 20 let se valel po stodolou...prohlednete si řidítka ...

http://www.ulozisko.sk/132475/riditka.jpg

http://www.ulozisko.sk/132476/Obraz012.jpg

Popripade mohu poskytnout foto celeho pionýra...

11. únor 2009   #10

Ta řídítka byla určitě měněná. V roce 1969 se téměř s jistotou montovala ještě řídítka s hrazdou. Navíc na nich chybí středový kryt, což naznačuje, že přinejmenším byly už sundávané. Znám opravdu málo pionýrů, o kterých se dá s jistotou říct, že jsou naprostý originál. I na dobových prospektech a článcích z časopisů se objevují řídítka v pořadí, jak píši.

Standa
 
11. únor 2009   #11

Jako hádat se nechci....to urcite ne...mas mou uctu za tyto stranky...ale rikam ti za dobu co jezdim na motorkach sem videl strasne moc fichtlů...nektere vyznamné si pamatuju....treba vím ze vsechny 21 co meli zaobleny kryt retezu meli tento typ riditek a byli z let 68,69...vice jak polovina byla nikdy nerozebíraná prvního majitele a na nekolika byli pouze lakované plechy...roky 70,71 uz meli hrazdu....a pozor máš pravdu...ty prvni 21 a posledni 05 Sport meli drzak riditek z oskutrovanýho typu a byli v tom flakly riditka ze Sportky.....sem tak dlouho hledal az sem nasel

Standa
 
11. únor 2009   #12

Sem zapomel dodat.....ten plech sem z toho vyhodil já byl zohybanej od trámu a byl hroznej....ty riditka jsem poprvy povoloval já v roce 2008 Ta 21 byla po prvnim majiteli....jezdil na ni asi 15 let a pak se tam podelalo zapalovani a hodil ho pod stodolu kde cekal na mne....Hele uz bysme toho meli nechat nebo se z tehle komentaru stane novej Fichtl pokec

11. únor 2009   #13

No, ten článek ještě poupravím, doplním o nějaké fotky a tak. Nehádám se, že mám pravdu. Připsal jsem k tomu i tvé poznatky.

Mám teď chvíli čas, tak ten článek ještě článek doplním o nějaké údaje a fotky. Průběžně ještě upravuji článek o Jawě 05.

Steve
 
12. únor 2009   #14

pro Pajku: na stitku je typ 21...estli chces tak ti muzu poslat fotku, je tam vyrazeny i rok 1975...

12. únor 2009   #15

Steve: Jo, věřím ti. V tom článku jsem tu informaci upravil. Dohledal jsem totiž ještě nějaké prospekty z roku 1975. Oni v tom měli trochu bordel totiž... Značení a celkově chaos ve fabrice je známý. Dnes se ani pořádně neví, kolik a jakých typů se vyrobilo, kdo na nich dělal a tak... Například já mám takový paskvil 05tku, že jsem to ještě neviděl. Jsou tam prvky z roku 1963, prvky z roku 1965 (po modernizaci) a bloky motoru jsou odlité v atypické formě...

Steve
 
12. únor 2009   #16

a nemel bys ty prospekty jeste negde?

Steve
 
12. únor 2009   #17

jo k ty tvy 05 - treba dojizdeli zasoby...to se stava gdyz sou veci na sklade a uz se dela novy typ...ale ty bloky jsou vic nez zarazlive...

12. únor 2009   #18

Jo, dojížděly díly ze skladů, ale v zajímavé kombinaci. Například kažé kolo jiné, nové provední rámu se starými podsedlovými výztuhami, nádrž na nešroubovací uzávěr, ale ještě s labyrintem. Rám na uzamčení přední vidlice, ale brýle bez díry, staré zapalování, nový karburátor, atd...

Motory do roku 1965 měly žebrování za válcem (na bloku). Od roku 1965 už nebyly. I v prospektu, který předcházel zahájení výroby už nejsou. Já tam mám jedno jediné žebro uprostřed. Nikdy jsem to jinde neviděl.

Standa
 
12. únor 2009   #19

Nechci opet rejpat,ale zebrovani za valcem bylo tak posledni rok po konci vyroby 555 Mel sem 2 kousky z 64....by the way ten modrej 05 byl 64 a zebrovani za valcem nemelOni sou dokonce 3 typy karterů 05 ....vsechny mám doma oni ty prvni meli jeste zebra a dal se na to posadit valec 555,dalsi verze bez zeber ale furt na to sel posadit valec z 555,posledni verze mela kanaly ciste typu 20-zaroven uzsi kartery pod valcem.... Jen zas takove doplneni Bohuzel tyhle typy(05,20,21 a prvni 23) je muj koníček

Standa
 
12. únor 2009   #20

Docela bych chtel videt uplne prvni 05,protoze to je skoro parez 555 az na plechy a valec vsechny 05 se mel 63-64 rok...

13. únor 2009   #21

Jestli ti na ty bloky dobře pasovaly válce z 555, tak to byly kartery z 555. 05tky měly dva typy karterů, jedny s žebry (63-64?) a druhé bez žeber (65-66?). Jestli je motor z 05 jde spolehlivě poznat podle jiného znamení - tím je díra pro čep řadící páky v předním sloupku. Doma mám jednu nulapětku, kde je motor 555 s válcem a hlavou z 05. Ročník 1963 (2x jsem se s něčím podobným setkal). Je pravda, že jsem nezkoumal výrobní číslo, automaticky jsem to bral jako bastl. O víkendu pro jistotu prověřím výrobní čísla. Ony ty motory 555 a první 05 jsou celkově takové dost podobné, tak není vyloučené, že je tam ještě používaly. Nezdá se mi to ale.

Jestli je to s tím žebrováním tak jak říkáš, tak ten údaj velice rád opravím. Ono celkově těch nulapětek tolik není a možná mi to uniklo. V podstatě všechny články píšu jen podle toho, co jsem vypozoroval. Dík za kvalitní, prospěšné komentáře

13. únor 2009   #22

Mně za těch cca 7 roků co se tomu věnuji prošlo rukama něco přes 20 pionýrů, vlastnil jsem jich celkem 12. Nulapětky jsem vlastnil jen tři (celkově jich je málo). Nicméně je to můj asi nejoblíbenější typ a chystám se ho v blízké době renovovat. Teď jsem sehnal platné doklady s placenou pojistkou za přepis, takže hurá na to + ještě jedny neplacené (kdyby někdo chtěl...). Vím o několika kusech v okolí, které můžu mít od 0 Kč do půl litra + dva mám rozdělané na hůře, takže uvidím jak moc se to zvrhne.

Standa
 
13. únor 2009   #23

To co pises,je prvni typ a posledni typ....mezi nima je jeste takovej mezityp karterů....mam pocite ze ten motor mam jeste nekde pod ponkem,tak mozna nafotim....jinak ja 05 taky moc rád,ale nemám uz ani jednu...me fascinují tím,ze co rok,to jinej prvek...co se týče tech karterů,zamykání,nádrž,kříž,stojan,prevodovka,karburato,sani,predni blatnik,vyfuk,indukcni civka,stredy kol a nebo jen zapalování........jen prvni a posledni modely jsou jednotné.....kusy mezi jsou skladačky u 05 takrka nelze urcit,jak presne ten ci onen kousek vypadal v originale...da se pouze spekulovat...mel jsem i jednu 05 ktera byla totožná s popisem 05 Sport akorat mela revmaplechy....taky zvlastni celkově mi fascinuje,protoze kdyz se na ni da valec,hlava a karbec z 21 tak jede víc než 21 fichtl Jsem rad ze me komentare beres pozitivne...jsem takovej rejpal

Steve stevem34(zavinac)seznam.cz
 
13. únor 2009   #24

takze z toho vyplyva ze 05 je co stroj, to mezityp...hodnotit objektivne nemuzu pac 05 sem mel v ruce jen jednou a to takovej poskladanej paskvil ze to neodpovida ani jednomu vasemu popisu...tedy spis od vseho neco...ale dost mych plků, mel bys prosimte Pajko este negdy ty prospekty, popr. mel bys cas a chut mi je poslat na mail?

Jak tak pročítám příspěvky tak je pěknej zmatek ve značení výrobního štítku od roku 1975 já mám 1976 a mám to značený takto http://www.hicos.cz/garage/cumil.php?&id=45654&ur src="/gfx/smiles/icon_eek.gif" alt="" style="vertical-align:middle" />&lid=7891&usid=1029&imfile=g2050.jpg&titl=Jawa Pionýr 20/21/23&slint=Výrobní štítek.&sirka=

Steve
 
21. únor 2009   #26

myslis tohle? http://www.hicos.cz/garage/cumil.php?imfile=g2052.jpg&titl=Jawa%20Pion%FDr%2020/21/23&resiz=1&slint=

Voltys
 
22. únor 2009   #27

Ne myslel jsem výrobní štítek na rámu.
http://www.hicos.cz/garage/cumil.php?&id=45654&ur src="/gfx/smiles/icon_eek.gif" alt="" style="vertical-align:middle" />&lid=7891&usid=1029&imfile=g2050.jpg&titl=Jawa Pionýr 20/21/23&slint=Výrobní štítek.&sirka=

Voltys
 
22. únor 2009   #28

Nevim tak jsem asi trotl

Honza
 
24. únor 2009   #29

Mám 05ku vyrobenou na podzim 09 roku 1963 má už nový tvar předního blatníku,disky s gumovými náboji,a středy kol s paknamy jako u 555 uzamykatelný kryt u rámu hliníkový filtr karbík jikov 2915ps šroubovací uzávěr nádrže a dále takovou atypyckou schránku nářadí že to není ta čtvercová ale je to taková miska tvarovaná jako filtr asi 1,5cm vysoká a má uchycení na gumičky navařené na té misce časem zašlu foto.

24. únor 2009   #30

Honza: Za fotky budu velice rád. Nebo mi kdyžtak napiš email, přes který bych s tebů mohl komunikovat.

vladimír hamry34(zavinac)seznam.cz
 
26. únor 2009   #31

Vidím,že jste znalci.Mám dotaz.U kterých typů se měnily předlohové hřídelky?Prapůvodní byla krátká a měla křehké zuby,další délkově shodná měla zesílenou patu zubu,tak že se starým kolečkem rozety nepasovala a další,třetí,má stejně zesílený zub,ale je celá"natažená" délkově.Prosí, víteli někdo typovou posloupnost.

Standa
 
27. únor 2009   #32

Ja znam jen hridelky krátké(550,555,05) a hridelky dlouhe (20,21,23)....550 a 555 maji totoznou prevodovku s 2.stupnem 19/19zubú ...05 maj stejnou prevodovku jen u pozdejsich modelu je zmena v poctu koliků a děr v kolečkách (meli 3-maj 5) a prevodovej pomer na 2.stupen je 20/18zubů .....a klasický fichtly (20,21,23) maj po celou vyrobu jednotnou prevodovku s dlouhejma hridelema a prevodama......

Voltys voltys(zavinac)centrum.cz
 
28. únor 2009   #33

Chlapáci nevíte někdo jak přesně vypadá originál šroub co drží vrchní bříško? V návodu popisojou že tam má být šroub s exentrickou hlavou kterej se potočí o 180° a kryt se dá sundat.

Steve
 
28. únor 2009   #34

mam original...je to obycejnej sroubek akorat ma tu hlavu takovou vroubkovanou, pod nim je podlozka (tlustsi nez normalni, tez takova vroubkovana)...jinak se to musi cely vysroubovat, tezko o 180° a venku, normalne se utahne a tim to drzi a pak se zas celej vysroubuje...tot vse

Voltys voltys(zavinac)centrum.cz
 
28. únor 2009   #35

Aha a je teda exentrickej jak popisujou v návodu? Jestli máš foto pošli mi ho plz na mejlika dik

Steve
 
28. únor 2009   #36

tak fotku nemam...ale normalne se tam davaly normalni sroubky, excetricky tam podle meho nigdy nebyl, klasicky sroubek kery se zasrouboval a vysroubobal

Voltys
 
28. únor 2009   #37

Tak to bych nesouhlasil přečti si návod k obsluze co je tady. Stránka č.22 (6. DEMONTÁŽ A MONTÁŽ KRYTOV).
Já tam měl taky klasickej M6 s gumovou podlažkou ale jen se snažim zjistit co tam bylo jako originál a proč by v návodu zmiňovali že je tam šroub s exentrickou hlavou?

Steve
 
5. březen 2009   #38

tak sem se koukal, je tam ale jde o to co se psalo a co se skutecne montovalo...ze svy zkusenosti vim ze pokud uz to byl origo sroub tak byl jakoby normalni, excentricky sem tam videl asi jen jednou a to byl vlastni vyroby...proc by se tam daval tak hluboky zavit gdyz s excentrickou hlavou se to da vyresit i mnohem jednoduseji? pravda, casto se ztraceli ale davali se tam (aspon co wim) obycejny sroubky s vroubkovanou podlozkou...stalo by to se nekoho zeptat gdo to montoval...

Voltys
 
5. březen 2009   #39

Tak už vim jak vypadá schodou okolností jsem s bráchou přivezli pionýra na kterém je tento šroub ještě originál a radši jsem se ujistil a zeptal se majitele který si ho kupoval jako novího a skutečně je exentrický má drážku pro šdoubovák a je oválnej jako bombón pokud bude někdo chtít tak ho nafotim a pošlu. Ale co je pravda tak to jde blbě sundávat je lepší ho vyšroubovat celej ale konečně vim jak vypadá. Ono taky asi záleží na roku nenhle je z roku 1978 je možné že na sterších typech to bylo jinačí.

Manuchaos
 
6. březen 2009   #40

to voltys : měl bych zájem o fotky toho originál šroubku, pokud bys mohl pošli mi je prosím na mail - manuchaos@seznam.cz budu velice vděčen! předem dík

6. březen 2009   #41

Pochopitelně bych o fotky měl zájem i já

Voltys
 
6. březen 2009   #42

Ok o výkendu ho nafotim, pionýr je bráchy ale zrovna o výkendu tam jedu. Hodim k tomu i kóty s rozměry

6. březen 2009   #43

Voltys: Uděláš dobrý skutek

fartac fartac(zavinac)seznam.cz
 
8. březen 2009   #44

Ahoj,chci se jen zeptat jestli je pravda a jestli někdo z vás neviděl exportní provedení Mustanga z roku 1969- 1973, které mělo údajně čtyřstupňovou převodovku a motor o výkonu 4,5 koně a baterii a žlutou barvu. Slyšel jsem, že motory se montovaly na exportní provedení.

Steve
 
8. březen 2009   #45

zluta barva? myslis Golden Sport? ten mel jako kazdej fik 3Q (krome jedne verze parezy, ty jedine mely 4Q)...jinak vim ze meli vetsi kompresni pomer, n ebo se to aspon hojne uvadi (misto 1:9,2 mely pry 1:9,5) takze sic mozna mely vyssi vykon ale ne o celeho kone...a baterku sem slysel ze mely pod nadrzi a dokonce i brzdove svetlo, nektery mustafy jako nektere vyvozni verze predeslych typu mely i blinkry (viz. kapotovany mustang) ale jinak se zda ze by mely byt stejne...

Voltys
 
8. březen 2009   #46

Tak hoši šroub je nafocenej i s kótama a máte to na mejlu.

Standa Standa.Hrbek(zavinac)seznam.cz
 
16. březen 2009   #47

Pánové,tak se mi dostala do rukou dalsi Jawa 21,rok 1970 a má opět atypická řidítka nafotím jsou napevno svařená,bez hrazdy a ma i napevno držaky páček......vypadaji origo,ale kdo ví...nafotim...a nafotim i ty kartery 05(r.1964) jak sme se tu o tom bavili......

16. březen 2009   #48

Standa: Jo, podařilo se mi vypátrat ty provedení řídítek. Podle všeho to bývaly ty, co jsem popisoval - s navařenýma páčkama a pohyblivé byly jen ze začátku, pak už byly asi jen svařené jak popisuješ... Až se obraz trochu ucelý, udělám(e) aktualizaci článku .

Standa Standa.Hrbek(zavinac)seznam.cz
 
17. březen 2009   #49

Hele ty riditka sou divoky.....rekl bych ze to nejde rict presne....v podstate do 68 se tam davali nejaky kejvačkový....od 68 do cca 74( tezko říct-tyhle roky uz mivaji mustangacky riditka)...ty rikas ze byla napred hrazda a pak bez hrazdy...ja rikam pravej opak,protoze sem este nevidel 68-69 s hrazdou a ba naopak sem este nevidel rok 71,72 bez hrazdy....co znam originalni kousky tak sou tak jak popisuju já....ty mas zase info z plakatu a brozurek,takze je to smerodatné......ale realita je,ze moje 21 je original(rodinnej),rok 1971,s hrazdou a skosenym krytem retezu.....a k tomu se vztahuje dalsi vec....vsechny fichtly co maj kulatej kryt retezu maj riditka bez hrazdy....je to takovy pravidlo...... Snad to dame nejak dohromady....docela by mi zajimaly tvoje zdroje bádání....nemoh bys mi dat nahled prospektů na mail dik

peterson
 
22. březen 2009   #50

Stando řidítka s hrazdou byly a v obou provedeních jak s pevnýma tak s šroubovanýna objímkama na páčky,mam ty stroje doma

Honza Leshonza(zavinac)seznam.cz
 
22. březen 2009   #51

Jo jen takovej datail, bacha nato tam je rozdil taky na kyvce?ja mam už tu kyvku ouzkou 72r.a to navazuje na ty přechody (novoty)a může se to fackovat stěmy detaily no uvi.čus.

22. březen 2009   #52

Honza: Nic ti nebrání fotky toho čtyřkvalta do USA mi poslat...

Co vím, tak stupačkový kříž býval vždy v barvě rámu a rám míval barvu karoserie. Jedině kříž jako koupitelné náhradní díl býval černý.

O změně kyvné vidlice a věcmi s ní spojenými tady píšu.

vlasta vzemanek(zavinac)seznam.cz
 
23. březen 2009   #53

zdravim draci taky se v tom už nějakej pátek pohybuju a jestli mužu poprosit o ty fotky 4-kvaltu...předem dík
ps: nevěřim tomu že je 4-kvalt

Steve stevem34(zavinac)seznam.cz
 
23. březen 2009   #54

zdravim panove, taky se pridavam a chtel bych poprosit o fotku toho 4Q mustafa...wim akorat o serii 550 4Q a to vyrabela jedna firma (Jawa ji to dala jako zakazku hned ze zacatku vyroby pac nemela na to este prostredky a fabrika se predelavala na vyrobu fichtlu)

Steve
 
23. březen 2009   #55

tak panove, ted sem cetl ten clanek o kapotovanym mustafu (ten dobovej anglickej road test) a je tam vyslovne uvedeno ze ma 3 rychlosti...koukal sem se i na ten Golden sport na dobovej prospekt a tam to pro zmenu neni uvedeny

Steve
 
23. březen 2009   #56

jinak panove zajmala by me jeste jedna vec, na to dobovym letaku na Goldena je napsano ze ma 4,6 koni, je to fakt nebo jen reklamni blabol? je tam hezky videt ta baterka...

24. březen 2009   #57

Žádný čtyřkvalt se nekoná, fotku mi Honza poslal, ale je to jen vývozní slátanina s tříkvaltem. Sériově se 4q nidky nedělal.

Steve: Ten výkonový rozdíl je způsoben jiným způsobem měření výkonu a normou. Výkon je stejný s našimi, já mám doma taky původní Golden Sport a žádného závratného výkonu jsem si nevšiml...

Steve
 
24. březen 2009   #58

a tak to pak jo...jinak este jedna poznakka: totiz Goldeny mely vetsi kompresni pomer (misto 9,2:1 mely 9,5:1) teda aspon se to tak vsude uvadi, jasny ze na konich se to jinak vubec neprojevi...

Anonymní
 
24. březen 2009   #59

Krasna stranka supr ! Jeste by to chtelo takovou pro 555, prosim...

24. březen 2009   #60

Steve: V USA se prodává benzín s nižším oktanovým číslem a je levnější. U nás je to naopak.

Pravděpodobně, aby byl zachován výkon, zvýšili kompresi. Nic víc za tím nehledejte.

Honza Leshonza(zavinac)seznam.cz
 
25. březen 2009   #61

pro PAJKU dělaly se 90 kross to se ví, ale dělaly se 50kross 7koní ale to asi víš a ty měli 4kv. Jentak jenom bokem mam ho taky někde na fotce.

Steve
 
25. březen 2009   #62

myslis Jawu 90? ano delala se i Jawa 50, bylo to tusim uplne to samy akorat byl mensi valec - 50ccm, cili i ta 50ccm by mela byt 5Q jako jeji vetsi bratricek...

25. březen 2009   #63

Nějaké studie tu byly, ale do sériové výroby se to nedostalo. Jedině tak na závody, kdy si lidi upravovali motory Jawa 90 typ 36, 37 tak že si vyrobili novou vložku válce, aby měl motor 50 cm3.

Honza Leshonza(zavinac)seznam.cz
 
25. březen 2009   #64

Hmm tak to jsem nečekal takové nazory ale musím vam zdělit že 50kros byla vyraběna a měla samostatnou konstrukci i motor i když byl podobný s 90kros bylo jich par kusů najdu fotku a popis jestli maš pajko zajem nebo někdo jiný.

25. březen 2009   #65

Klidně pošli na mail. Ale sériově se to opravdu nevyrábělo.

Steve stevem34(zavinac)seznam.cz
 
25. březen 2009   #66

posli mi ji prosim taky...jinak nebyla to jenom studie, mel jsme a pokud se to z hadru neztratilo tak dodneska tu mam letak jak je tam Jawa 90, Jawa 50 (mensi setricka 90) a pionyr, cili ony se opravdu ty 50 delaly, byla tam tuism i cena a samozrejme kratky popisek...

Steve
 
25. březen 2009   #67

jsem dobrej, nasel jsem ty letaky! za chvilu to mas na mailu

Honza Leshonza(zavinac)seznam.cz
 
25. březen 2009   #68

par jich bylo a dělali se 1968 roce mam to někde založený ale steve to ma asi taky

25. březen 2009   #69

Je to možné, ale nevím no. Nikde se neuvádí, že se to skutečně do výroby dostalo. Stejně jako byly letáky a recenze k Jawě 05 Sport, která se u nás ale nikdy neprodávala (byla jen pro export).

Steve
 
26. březen 2009   #70

nigdy sem tez nevidel tu Jawu 50 jakozto mensi sestricku Jawy 90, dokonce jsem na zivo nevidel ani tu oskutrovanou ani tu sprint verzi, cest jsem mel jen s klasickym Trailem a Roadsterem...ale zase na druhou stranu co neni muze jednou byt

Steve
 
26. březen 2009   #71

jo Pajko, dosli ti ty fotky? ted sem nasel este zbytek toho plakatu pac gdyz sem se na ne koukal tak mi k sobe nesedly, on am patri este jeden dil, sic na nem nic moc neni ale pokud chces tak ti ho muzu poslat tez...

27. březen 2009   #72

Steve: Došly, pošli i ten zbytek. Až se mi toho trochu víc sejde, tak chcu zřídit sekci s dobovými prospekty, tak bych to tam hodil. O tom, že se tato padeástka vyrábět měla vím, že by se ale skutečně vyráběla ne. Spíš se přikláním ale k verzi, že se nevyráběla.
Víc projektů takto skončilo v propadlišti dějin. Třeba taková škoda 1100 GT už byla nachystaná do výroby, prošla všemi testy i homologacemi. Ve chvíli, kdy se rozběhla výroba, došel příkaz "shora" a byl konec.

Navíc berte to trochu z jiného hlediska... V roce 1968 byly oba modely 20, 21 nové + k nim akorát přibyl model 23. Dost pochybuji, že by pro náš trh vyráběli 4 modely padesátky a ono to vlastně ani nebylo pořádně možné. Další aspekt je cena, která by byla prakticky shodná s cenou Jawy 90 a ta byla drahá hodně.
Kdyby se to u nás prodávalo, tak by to bylo vidět a bylo by to přinejmenším v povědomí lidí a techniků, kteří se tehdy opravami Jaw živili (pár jich znám), ale ani ti o tom nic neví. Již v letech 1971-1972 vznikaly nové prototypy, které z větší části vycházeli z Jawy 90 - studie později přejmenovaná na typ VM238 Mistral, což je celkem krátká doba a přinejmenším dokazuje krátký "život" této koncepce.

Jestli něco, tak to mohlo být na export do nějaké země, kde z legislativy plynulo pro tento model třeba nějaké zvýhodnění...

Patas volfpatrik(zavinac)email.cz
 
31. březen 2009   #73

Cauky potřeboval bych od vás číslo laku na jawa 21.V modro šedé. nikde nemůžu sehnat čísla těch laků nebo aspon přesné barvy. díky za odpověď renovuji a akorád mě chybí lak

Tinker tinkerlatko(zavinac)gmail.com
 
19. duben 2009   #74

k prvnímu příspevku: jestli myslíš napevno tak jako já, tak to mám na fichtlu ročník 1973 Má najeto něco přes 8000, ale byl asi bouranej (jinak si ty vyklepaný pouzdra neumim vysvětlit, kolo jelo rovně jenom díky blatníku). Jinak číslo rámu a motoru je 10896** (zas tak přesně to nikdo vědět nemusí).

Honza
 
23. duben 2009   #75

Nevíte někdo jestli se dávaly na jawy 05 od r.63 až cca65 atypycké sklíčka koncového světla. Na mé jawě 05 si ho matně pamatuji ,ale bylo částečně rozbité a okolo roku 1999 se tam namontovalo standartní. A známý co má 05ku tam má to atypické sklíčko,ale bude to novější rok protože má zapalko jako 20,21,23 zamykání řidítek,ale starý typ př.blatníku a nové středy kola ještě plastový filtr.

Honza
 
23. duben 2009   #76

Nevíte někdo název a číslo té zelené barvy jako je tady na té Jawě 20 na export do maďarska. Nutně bych ji potřeboval na moji Jawu 05 z r. 1963

Standa
 
25. duben 2009   #77

Myslím že té zelené se říká Hrášková(?)...ono nejlepsi je si vybrat nejblizsi barvu podle vzorniku.... jinak o atypickém zadním sklíčku pochybuju....to cos popsal,ze ma soused je uz dost velkej bastl,takze i to sklicko tam bude z neceho jinyho. Mel sem i naprosto originalni 05 rok 64,mela klasicky blatnik jako 20,hliníkove sani,Jikov 15 karbec,zamek na deklu,opletený lanka,vyfuk na objímky,tlumivku,kola a stredy jako 555,bandu se zavitem,podpery bandy od cepu kyvky a klasicky zadni svetlo jako vsechny fichtly od typu 05 nahoru.... kdyby ses chtel podivat,je tady v Galerii,svetle modrá....

26. duben 2009   #78

Jediný rozdíl na světlech, který jsem zpozoroval je to, že na některých (pravděpodobně starších) není taková ta čočka na rozptýlení světla uprostřed. Konkrétně jsem tuto krytku světla našel na mé 05 (už hodně vybledlé), možná je od výroby. Někdy to nafotím ale nedokážu si to nikam vývojově a časově zařadit.

Winc RomanRacansky(zavinac)seznam.cz
 
3. červen 2009   #79

Stando--přesně tenhle typ JAWA 21 sport mám s těmahle řidítkama i se zaobleným krytem na řetězu a s brzdovími páčkamy na konci bez kuličky a ty řidítka taky nepohyblivé na pevno jakkdyž navařené ale vždycky jsem si myslel že to takhle originál nebude že jenom já to mám na pevno vařené

hajda
 
17. červen 2009   #80

presne tak stando... hrazdy se začaly montovat až v 68. stejne jako napevno riditka, a podobne. a s tema uchytama mas taky pravdu. a mela je napevno i panelka..... jo a prvni 21 mely taky takovej kryt přes řidítka, ne? to nevim, jen se ptám

Standa
 
19. červen 2009   #81

Hajda: První 21 nemeli plech na riditkach,nemeli totiz este svarena riditka a tudiz nebylo co schovavat....
Hele s Pajkou sme to dlouho probírali a shodly sme se na tom,ze se asi neshodnem.....on ma info vykoukane z dobovych letáků,ja zase z originalnich kousků....každá informace má svoji váhu... Ale to co jsem psal o provedenich 68-69-70-71 tak za tím si stojim....

míra dvoakas(zavinac)centrum.cz
 
21. červen 2009   #82

ahoj mám 21 z roku 1977 a je vše originál a řídítka jsou bez hrazdy

Tatra 815
 
21. červenec 2009   #83

nechapu proč maš jako prvni obrazek na hoře ten levej tu 20ku na obrazku 05ku a ne 20ku

linuxak_CZ
 
23. červenec 2009   #84

>to Tatra 815
Jak jsi přišel na to, že je to 05 a ne 20?

Tatra 815
 
24. červenec 2009   #85

protože v te knize jawa 50 pionyr tam je ten samej obrazek a je tam napsany jawa 50

Pepek
 
25. červenec 2009   #86

Mam takovy dotaz a budu moc rad kdyby jste mi na nej odpovite. Jsem neznalec a proto chci oradit. Mam takovy pocit ze muj motocykl zere az moc benzinu. Nevite jak by se to dalo udelat aby tak nezral?

26. červenec 2009   #87

Tatra 815: Toto je Jawa 20. V knize Jawa 50 Pionýr je hodně chyb a toto je jedna z nich. Nebo jestli si myslíš, že nemám pravdu, tak hledej rozdíly. Je to Jawa 20.

wasa
 
8. srpen 2009   #88

mam pincka z 69 a má řídídka bez hrazdy a držáky páček má přivařené napevno a je na nich ještě ten velkej okrasnej plech...

PaVeL
 
10. srpen 2009   #89

Koukal jsem na ty 21 a ono je na některých zadní plech bez a na některých s dírkami na revmaplechy jak to s nima je

PaVeL
 
10. srpen 2009   #90

když už takhle obtěžuju ještě jedna záležitost při ohledání motoru jsem zjistil, že u 20 a 21 (ale nevím to jistě, jestli to nebylo jen u jednoho typu) se dělaly nějaké prolisy na krytu zapalování - místo hladkého je u cívek na víku udělaný výstupek. aAle taky nevím od kdy a proč.

Mato vyfuk(zavinac)zoznam.sk
 
13. srpen 2009   #91

dobry den ja sa vam len chcem pochvalit ze sa mi dostal do ruk pionier typ 20 rok vyroby 1974 komplet ariginal stav a vsetko funkcne.. motorka dosila sluzila na vystavne ucely a dlho bola zabudnuta v sklade... doposial na nej bolo najazdenych 3000 kilometrov a som strasne stastny ze som sa stal jej druhym majitelom... viete mi niekto poradit co s nou mam dalej robit? lebo si myslym ze je skoda na nej jazdit ked je v takom krasnom zachovalom plnefunkcnom stave... hlavne ked je cela original prosim kontaktujte ma na email - vyfuk@zoznam.sk ĎAKUJEM

W50l
 
16. srpen 2009   #92

Ještě někdy kolem roku 80 změnili přední světlo. Všechny co jsem potkal starší, tak měla akorát hlavní žárovku novější měl i úchyt na "parkovací" akorát nevím, jestli to nebylo jen na nějakou malou sérii.

vojta vojtamauer(zavinac)seznam.cz
 
22. září 2009   #93

já si myslim že to byla docela svinárna že ty lepší typy to provedení z blinkrama nebo mustan golden sport šly do pryč a tady toho moc nezustalo jako stadion s23

crashman
 
13. říjen 2009   #94

zdravim.. mam pionyra z roku 75, a mam riditka vlastovky jako na tom odkazu a kamos ma pionyra z roku 68 a ma je tam taky a jeho je 100% original

ondra
 
19. říjen 2009   #95

http://www.motocentrum-vitkovice.cz/l.php?id=523 to je ta stranka to je vifuk original na jawu 05 a 20

ondra
 
19. říjen 2009   #96

nebo sem nasel jeste jednu stranku tam kupuju věci na svího fichtla http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/pionyr_dily/vufuk_koleno

ondra
 
2. listopad 2009   #97

Kluci nevíte jakej je rodíl mezi indukční cívkou 6V a 8V ??

Fojtoslav
 
2. listopad 2009   #98

Hm, ta nejspodnější fotka tady na webu. Ten fichtl víc k Vám jak se díváte, tak má danou hlavu dost nakřivo.

Fojtoslav
 
2. listopad 2009   #99

Mezi tím, že ti 6-ti V dává napětí 6 V a 8-mi V dává 8 V
Já měl na fichtlovy obě a jezdilo to bez rozdílu. V nejhorším případě ti to nepojede. Ale nevím jestli je to rukama, ale s 8V jsme měl problémy. JEdnou to vydrželo být OK měsíc, pak 14dní, pak zase dva měsíce. S tou 6V jsem našteloval a jezdilo to furt ok, ale to spíš bylo rukama.

ondra
 
14. listopad 2009   #100

No tak to vim že cívka 6v je 6ti V a 8v ze ma 8v to vim ale ten rozdíl tam ais nebude no ja mam doma totiž 6V aji 8V ale na pinckovi mam danou 6V ty 8V se davali až na Mustangy

ondra
 
15. listopad 2009   #101

A nebo se davali na vyvozní typi pincku ale až od 75 roku

radek1 rriha(zavináč)email.cz
 
19. listopad 2009   #102

Re prachovky na vidlicích: Prachovky na mé 220 z roku 1977 v originále namontovány nebyly. Z praktických důvodů jsem je tam doplnil. viz http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=6211

KOLA
 
8. prosinec 2009   #103

bratranek ma origo fichtla z roku 1970 a ma tam rovne riditka.jsem z toho jelen

ondra
 
11. prosinec 2009   #104

No tak když je to 20 tak tam mají byt orig. jedině rovné ale na 21 těžko to je pak nějaká uprava

Dušan spidez(zavinac)seznam.cz
 
3. leden   #105

Ahojky všem pionýrákům tato stránka je velmi pěkná i když už nejsem nejmladší tak vám fandím jen tak dál:-třeba se setkáme na cestách Kdo ví

Anonymní
 
1. únor   #106

newiem jaky mate nazor vy ale ja som mal aspon doteraz ten nazor ze jawa 20 je pionier bez tych list po bokeu nazadnom krtie abud zrevmaplechmy alebo bez so zahnutim krytom retaze rovni kormant a este nevom co ale hlavne sa jedna o to ze ten zadni plech bez alebo slistami mali obidva typy newiem jak to teda je lebo sa my zda ze ze jawa 20 maplech bez list a jawa 21 s listami a obidva sa robili s revmaplechmy tak povedztemi jaky je prosimvas v nich rozdiel lebo kazdy pise nieco ine dakujem moc

1. únor   #107

Anonyme, je to tu všechno popsané - stačí si to přečíst!

Anonymní
 
3. únor   #108

Pajka:cely clanok som si precital ale o tych plechoch tam nemas ani slovo tak sa pytam jaky je rozdiel v tych plechoch s listami a bez nich len v roku vyroby alebo aj v type (20,21sport)

karel simsn23(zavinac)volny.cz
 
5. únor   #109

chtel bych se zeptat jaky je rozdil mezi krycim přredním plechem{uchytka na tasku}meyi typy 20 a 21

ondra
 
28. únor   #110

Anonyme, ty hliníkové listy se dávali na kastle i na 20 i na 21 ale pouze do roku 75 od 75 už se nedávali.... a rozdíl v nich žádnej není

MIRA vl.poledna(zavinac)seznam.cz
 
3. březen   #111

Ahoj!
Scháním návod k obsluze na pionýra 20,21

11. březen   #112

Zdar, jako čuměl jsem na to množství detailů jak tele na nové vrata. Zrovna repasuju 20 a tak jsi mě uklidnil, že přes napůl urvaný štítek to všechno odpovídá. Díky

maaat
 
12. březen   #113

prosimvas nevite nekdo jak se sundavaji riditka na jawe 20

ondra
 
19. březen   #114

Vim, povolíš u krytu u řidítek ten šroubek to je myslím mam dojem 10ka to povolíš a viděláš řidítka musíš s tím ale hejbat abysi to vidělal ale bacha ať ti nespadne na zem parabola

JAWA
 
26. březen   #115

Nejednodusi s tema riditkama je povytocit ten srooub parkrat do nej tuknout zase poavytocit a mas to venku...

ondra
 
26. březen   #116

s tou parabolou se mi to už jednou stalo ale se vyklepala překitovala a je jak nová

Michal
 
14. duben   #117

Už se tšim na vikend. Ma bejt trochu lip, tak planuju vytahnout 21. Nemuzu se dockat, celou zimu jsem nejezdil a pocasi do ted nestalo za nic

ondra
 
15. duben   #118

Já tet doskládávám 21 sem ju přestříkaval na modro-bilou no bílou sem trochu zředil s šedou a mordá je alkytonka aji ta bíla a modrá je 5012 a vypadá to fakt hustě .

franta obrucnik.3(zavinac)seznam.cz
 
26. duben   #119

zdarec nevíte někdo chtěl bych sem si dát blinkry na jawa 50 tip 20 a nevím jestli potřebuju nějaky potvrzeni nebo tak prostě nevim jestli to tam mužu mít nebo ne.nechtěl bich mít nějaky komplikace s policajtama.chtěl bych moc poradit a děkuju za každou odpovět.

Michal mich.haj(zavinac)seznam.cz
 
5. květen   #120

Prosim, nevedel by odstin te zelene barvy na tomto odkazu :
http://www.motodilyeshop.cz/data/530/a_11_s.jpg
Předem děkuji

Radek
 
21. květen   #121

chtel bych se zeptat co my muze zpusobovat ze kdyz zaradim prevod 3 a ujedu tak 10metru tak mi normalne vyskoci ta rychlost nevite cim to muze byt jestli je to vidlicka?nebo spatny olej v prevodovcediky za odpoved

Anonymní
 
24. květen   #122

ondra
 
25. květen   #123

špatný olej olej to jenom promazává mm tak bud to blbě zařadíš že ti to vyskočí musíš víc zatlačit dolů a nebo špatná převodovka

milano
 
25. květen   #124

chtel bych se zeptat ty 4 obrazky jawy 21 to jsou originalni barvy

Šefčík
 
31. květen   #125

Jen drobnost mám fichtla r.v. 1972, má novou vidlici ale má kulatý kryt řetězu, uvidím jestli je původní pod červenou má být zelená a má taky nový výfuk, ale asi tam dám nový, veterán z toho už nebude má to místo štítku úřední číslo, ale jezdí!

provaz
 
24. červen   #126

hele kamos ted pritahl origo fichtla z roku vyroby 74 - takze prelom. a uz ma taky hladky predni vidle bez manzet a vydle taky pochromovany- jen ze pises ze je to zmena po roce 75 - tak trebas ti ta info k necemu bude

Ondra
 
19. červenec   #127

Mám dotas... jaký je rozdíl mezi dvoumkroužkovím pístem a třímkroužkovím?
díky.

jawa 20
 
26. červenec   #128

ja je mozny ze mam typ 20 a nemam na nem revmaplechy mam normalni stupacky a misto rovnych ridetek mam vlastovky a v malym technicaku je napsano ze je to typ 20 tak jsem s toho jelen to asi bude neajak uprava co?

Zubr zubrovka72(zavinac)seznam.cz
 
4. srpen   #129

Potřeboval bych poradit. Chci uskutečnit převod Mustanga,který má ve velkém i malém TP uvedeno Jawa 50-20 pionýr a na výrobním štítku je uveden typ 223.2 což by mělo být označení mustanga.Zajímalo by mě, jestli jde o administrativní chybu anebo jestli se takto označovala i 20 a jestli s tím nebudou nějaké problémy při převodu.Díky

5. srpen   #130

Ahoj mám jawu 20 s karburatore Jikov 2915 PSb po vičistení karburatoru mi začal vitékat benzín u kolena.Vyteka tou dirkou co je na konci karburatoru poradte prosim predem děkuji

Ch-róm
 
26. srpen   #131

Teda Pájkovy články s informacemi o proměnách designu jednotlivých typů v průběhu let jsou úžasné Chtěl jsem se zeptat, zdali jsou krytky klaksonu u Jawa 20 od počátku výroby v šedé, nebo zda byly zpočátku dodávány pochromované ? Liší se nějak kvalita - jakost používaných materiálů u pionýru 20,21 v průběhu desetiletí (60.-80.léta)? Byla již u typu Jawa 05 v nabídce barevná kombinace tyrkysově zelená/slonová kost, nebo je to až záležitost Jawy 20/21 ? Kdy mizí u předního krytu výkyvná hliníková úchytka "na síťovku s nákupem" a mění se v háček ? Všiml jsem si též, jako někdo přede mnou v diskuzi, že v roce 1972 jsou pinďouři vyráběni již s novými zadními vidlicemi, ale ještě mají zakulacený kryt řetězu !

Děkuji všem, kteří mi budou umět odpovědět na některou z otázek !

skofi 136 skofin136(zavinac)seznam .cz
 
2. září   #132

čus kuci vidím že se tu bavíte o dokladech na fichtly nemate doma někdo nějake třeba i z 0,5 nebo 20 či 21 už je dlouho schanim mam typ 21 rv 74 modra kdyby někdo něco měl byl bych moc rad samodzřejmě by sme se dohodly na ceně .... diky TOM

Vložit komentář:
Jméno   Web
 
Text
Nejsem robot
Nejsem člověk
:-) :-( :-/ :-| :-p -> ??? !!! lol :-[ hmmm ;-) :-D :-B :'( grrr
Copyright © 2003-2010 Jawa 50 (v5.0) | All Rights Reserved