Category Archives: Technické parametry


Technické údaje mopedů Stadion S11, S22, S23

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 10.12.2018

MOTOR
Typ motoru: Jawa 50 typ 552, benzinový, zážehový, dvoudobý, vzduchem chlazený se šikmým válcem skloněným vpřed, s vratným vyplachováním
Výrobce: MOTOR n. p. České Budějovice
Počet válců: 1
Obsah válce: 49,8 ccm³
Vrtání: 38 mm
Zdvih: 44 mm
Kompresní poměr: 1:7,5
Výkon: 1,5 k při 4250 ot./min
Hlučnost motoru při 35 km/hod.: Maximálně 73 dB
Maximální kroutící moment: 0,27 kgm
Maximální otáčky: 6000 otáček/min
Mazání: Směsí oleje a benzinu 1:25 (dle příručky)
Délka klik: 134 mm
KARBURÁTOR
Typ karburátoru: Přírubový monoblokové konstrukce s čističem vzduchu Jikov 2912 M
Průměr difuzéru: 12 mm
Čistič vzduchu: 35 mm
Hlavní tryska: 45 (ČSN), 52 (Solex)
Poloha jehly: 2. zářez shora
Spotřeba paliva při 20 km/hod.: 1,2 l / 100 km
Spotřeba paliva při 30 km/hod.: 1,3 l / 100 km
Spotřeba paliva při 40 km/hod.: 1,4 l / 100 km
PŘEVODY A SPOJKA
Typ převodovky: Dvoustupňová v bloku s motorem
Primární převod prováděn: Ozubenými koly se šikmým ozubením
Sekundární převod prováděn: Řetězem Favorit Transport 12,7 x 4,8 mm, 112, nově 114 článků
Primární převod: 1 : 4,75 (12 / 57 zubů)
Sekundární převod: 1 : 2,92 (12 (13) / 35 zubů)
Poměr převodu na 1. převodový stupeň: 1 : 2,01 (16) 13 x 18 (11)
Poměr převodu na 2. převodový stupeň: 1 : 1 (přímý záběr)
Celkový převodový poměr na I. stupeň: 1 : 27,90
Celkový převodový poměr na II. stupeň: 1 : 13,88
Celkový převod startéru: 1 : 24
Ovládání řadícího ústrojí: Otočnou rukojetí vázanou na páčku spojky (systém Magura)
Spojka: Dvoulamelová (azbesto-pryskyřicové obložení) s ocelovou mezilamelou, v olejové lázni. Umístěna na klikové hřídeli
PODVOZEK
Rám: Otevřený, svařovaný z ocelových trubek
Brzdy: Mechanické, plnonábojové, bubnové
Ovládání přední brzdy: Ruční ­ páčkou na řídítkách
Ovládání zadní brzdy: Zpětným pohybem šlapadel
Brzdná plocha jedné brzdy: 40,2 cm²
Rozměr ráfků: 23 x 2,0
Rozměr pneumatik: 23 x 2,0
Tlak v přední pneumatice: 1,7 atm
Tlak v zadní pneumatice: 2,0 atm
Závit drátu: M3
Průměr drátu: 2,65 mm
Počet drátů: 36 ks
Délka drátu: 198 mm
Přední vidlice: S kyvnými vahadly, odpružena dvěma gumovými bloky
Zadní vidlice: Pevná, bez odpružení
Max. zdvih přední kyvné vidlice: 65 mm
Sedlo: Výškově i podélně stavitelné, odpruženo kyvným čepem a spirálovou pružinou, potah sedla dvojitý, pryžový
ELEKTRICKÉ VYBAVENÍ
Zapalování: Setrvačníkové magneto Pal Magneton 6V/18W (systém Bosch)
Předstih zážehu: 2,8 – 3,1 mm
Vzdálenost kontaktů: 0,4 mm
Střídavý proud: 6 V
Výkon magneta (světelné cívky): 18 W
Přední žárovka: 6V-15/15 W
Zadní žárovka: 6 V / 3 W
Přepínač světel: Přední světlo – tlumené, dálkové. Zadní světlo – tlumené, dálkové
Zapalovací svíčka: Brisk N14C
Vzdálenost elektrod svíčky: 0,5 mm
JÍZDNÍ PARAMETRY
Minimální rychlost na I. stupeň: 8 km/h
Minimální rychlost na II. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na I. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na II. stupeň: 45 km/h
Maximální stoupání: 18 %
Brzdná dráha z 40 km/hod – přední brzda: 21 m
Brzdná dráha z 40 km/hod – zadní brzda: 15 m
Brzdná dráha z 40 km/hod – obě brzdy: 12 m
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Výška mopedu: 1000 mm
Šířka mopedu: 600 mm
Délka mopedu: 1750 mm
Váha mopedu bez paliva: 39 kg
Váha mopedu s palivem: 42 kg
Maximální zatížení mopedu: 100 kg
Maximální váha: 142 kg
Maximální zatížení předního kola: 52 kg
Maximální zatížení zadního kola: 90 kg
NÁPLNĚ A MAZIVA
Obsah nádrže: 3l ; není rezerva
Převodová skříň: Olej s vizkozitou 90 W
Řetěz:
Maznice přední kyvné vidlice: Plastidké mazivo: G3 (grafitové), Molyka G (molybdenové)
Náhon tachometru: Plastické mazivo: A00
Čepy sedla: Mazací olej ve spreji

Jawa 50 Dandy (Motor Jikov, Moto Union) – technické údaje

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 23.11.2017

Motor
Motor dvoudobý jednoválec
Chlazení kapalinou
Vrtání Ø 40,3 mm
Zdvih 39 mm
Zdvihový objem 49,9 cm 3
Největší výkon 5,4 k (4, 5 kW)/8700 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směsí
Převodovka šestistupňová
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rozměry a hmotnosti
Hmotnost 88 kg
Výkony
Největší rychlost 95 km/h
Průměrná spotřeba paliva 3,5l/100 km
Výroba
Výroba 1999

Jawa 585, 586 Mosquito – technické údaje

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 16.11.2017

Motor
Motor dvoudobý jednoválec
Chlazení kapalinou
Počet válců 1
Zdvihový objem 48,8 cm3
Vrtání Ø 38
Zdvih 43 mm
Největší výkon 3,8 kW (5,1 k)/7500 ot/min.
Kroutící moment 4,7 N*m/7250 ot/min.
Karburátor
Karburátor Bing 1/18/110–2
Průměr difuzoru Ø 18
Hlavní tryska 95
Volnoběžná tryska 30
Převodové ústrojí
Počet rychlostí 5
Spojka lamelová v olejové lázni
Primární převod ozubeným soukolím
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz 105 článků 086–1 ČSN 023311.0
Podvozek
Zdvih přední vidlice 78 mm
Zdvih zadní vidlice 70 mm
Objem nádrže 6,5l
Přední brzda kotoučová, Ø 200 mm
Zadní brzda bubnová, Ø 124 mm
Rozměry a hmotnosti
Délka 1790 mm
Šířka 783 mm
Výška 1050 mm
Rozvor kol 1200 mm
Výška sedla 760 mm
Hmotnost 78 mm
Výkony
Průměrná spotřeba 2,5l/100 km

Jawa 551 Jawetta – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 7,5 : 1
Největší výkon – Jawetta Standard 1,5 k (1,1 kW)/4500 ot/min.
Největší výkon – Jawetta Sport 2 k (1,4 kW)/5000 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 20 : 1
Karburátor
Jawetta Standard Jikov 2912 N-12
Jawetta Sport Jikov 2913 N-12
Průměr difusoru – Jawetta Standard Ø 12 mm
Průměr difusoru – Jawetta Standard Ø 13 mm
Hlavní tryska – Jawetta Standard 66
Hlavní tryska – Jawetta Standard 69
Elektrická soustava
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Indukční cívka vinutá na těle zapalovací cívky
Předstih zážehu ??
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Přední žárovka 6 V – 15W/15W
Zadní žárovka Sufid 12V – 5W
Převodové ústrojí
Převodovka dvoustupňová
Způsob řazení otočnou rukojetí na levé straně řídítek
Spojka dvoulamelová spojka v olejové lázni s přímým ovládáním páčkou na řiditkách, společnou s otočnou rukojetí pro řazení dvoustupňové převodovky
Primární převod ozubenými koly s čelním šikmým ozubením ve stálem záběru 4,75:1 (12/57)
Sekundární převod válečkovým řetězem 12.7*8; 100 článků, převodový poměr 2.92:1 (12/35)
Podvozek
Rám otevřený, svařený z výlisku z ocelového plechu
Přední vidlice dvojice kyvných vahadel na konci tenké vidlice svařené z ocelových výlisků, odpružení vinutými pružinami s pryžovými dorazy, zdvih odpružení 62 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice odpružená centrální pružinou s pryžovými dorazy, zdvih odpružení 58 mm
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 19″
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 19″
Objem nádrže – Jawetta Standard 2,7 l
Objem nádrže – Jawetta Sport 6,5 l
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1210 mm
Celková šířka 590 mm
Maximální výška 1035 mm
Celková délka 1850 mm
Hmotnost – Jawetta Standard 47,5 kg
Hmotnost – Jawetta Sport 55,5 kg
Užitečná hmotnost 130 kg
Výkony
Největší rychlost – Jawetta Standard 45 km/h
Největší rychlost – Jawetta Sport 51 km/h
Největší stoupavost 15%
Průměrná spotřeba paliva – Jawetta Standard 1,65 l/100 km
Průměrná spotřeba paliva – Jawetta Sport 1,8 l/100 km
Výroba
Místo Jawa – Praha Nusle
Výroba 1958 – 1962

Jawa 23 Mustang – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 9,2 : 1
Největší výkon 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 30 : 1
Karburátor Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38)
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W (od roku 1975 30W)
Zapalovací cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–8R
Předstih zážehu 1,6 – 1,9
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 109+1 článek)
Poměr převodů:
1. převod 1 : 2,7 (23/14×23/14)
2. převod 1 : 1,479 (23/14×18/20)
3. převod 1 : 1 přímý záběr
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů)
1. převod 1 : 27,72
2. převod 1 : 15,18
3. převod 1 : 10,27
Celkové převody: II. (sek. kolečko 12 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 8l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 600 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 65 kg (bez paliva)
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 60 km/h
Největší stoupavost 25 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
3,2l/100 km při plném zatížení
Výroba
Výroba: 1968 – 1982

Jawa 50 typ 20, 21 Sport – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 9,2 : 1
Největší výkon 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 33 : 1
Karburátor Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38)
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W (od roku 1974 30W)
Zapalovací cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–8R
Předstih zážehu 1,6 – 1,9
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 109+1 článek)
Poměr převodů:
1. převod 1 : 2,7 (23/14×23/14)
2. převod 1 : 1,479 (23/14×18/20)
3. převod 1 : 1 přímý záběr
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů)
1. převod 1 : 27,72
2. převod 1 : 15,18
3. převod 1 : 10,27
Celkové převody: II. (sek. kolečko 12 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 5,5 l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 600 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 65 kg (bez paliva)
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 65 km/h
Největší stoupavost 25 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
3,2l/100 km při plném zatížení
Výroba
Typ 20: 1966 – 1980
Typ 21 Sport: 1967 – 1978

Jawa 50 typ 05 – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 7,5 : 1
Největší výkon 3,0 k (2,2 kW)/6000 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 20 : 1
Karburátor
Karburátor Jikov 2915 PS
Průměr difusoru Ø 15 mm
Hlavní tryska 60
Volnoběžná tryska 38
Elektrická soustava
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W
Indukční cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–7 RZ (Brisk N15C/N14C)
Předstih zážehu 2,3 – 2,6 mm
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,35 – 0,45 mm
Přední žárovka 6 V – 15W/15W
Zadní žárovka Sufid 6V – 5W
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 111+1 článek)
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13/55 zubů)
1. převod 1 : 28,99
2. převod 1 : 15,21
3. převod 1 : 10,28
Celkové převody: I. (sek. kolečko 12/55 zubů)
1. převod 1 : 31,58
2. převod 1 : 16,47
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 5,5 l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Tlak v přední pneumatice 1,5 atm.
Tlak v zadní pneumatice 1,9 atm.
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 570 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 70 kg
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 60 km/h
Největší stoupavost 26 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
Výroba
Výroba 1962 – 1966

Jawa 555 – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 6,6 : 1
Největší výkon 2,2 k (1,62 kW)/5500 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 20 : 1
Karburátor Jikov 2914 Hz
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W
Zapalovací cívka 6 V
Zapalovací svíčka PAL 14–5 RZ
Předstih zážehu 2,8 – 3,1 mm
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,33 – 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka lamelová v olejové lázni
Primární převod válečkovým řetězem 2,43 : 1 (9,5×5,8 – 44 článků)
Sekundární převod válečkovým řetězem 4,23: 1 (12,7×5,2 – 111+1 článek)
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů)
1.převod 1:30,22
2.převod 1:17,64
3.převod 1:7,74
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice s dvěma centrálními pružinami, zdvih propružení 50 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125 mm
Objem palivové nádrže 3,5 l
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 560 mm
Maximální výška 935 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 132 mm
Hmotnost 58 kg
Užitečná hmotnost 130 kg
Výkony
Největší rychlost 60 km/h
Největší stoupavost 30 %
Průměrná spotřeba paliva 1,9l/100 km
Výroba
Výroba 1958 – 1962

Jawa 50 typ 550 „pařez“ – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm3
Kompresní poměr 6,1 : 1;   6,6:1 (od 28.5.1958)
Největší výkon 1,6k (1,2 kW)/5000 ot/min.;   2,2k (1,6 kW)/5500 ot/min. (od 28.5.1958)
Rozvod pístem
Mazání směs 20 : 1
Karburátor Jikov 2912P;   Jikov 2914Hz (od 28.5.1958)
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Zapalovací cívka 6 V
Zapalovací svíčka PAL 14–5 RZ
Předstih zážehu 2,8–3,1 mm
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Primární převod válečkovým řetězem 2,43 : 1
Sekundární převod válečkovým řetězem 4,23: 1 (13/55 zubů)
Spojka lamelová v olejové lázni
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice s centrální pružinou, zdvih propružení 50 mm
Brzda vpředu bubnová jednostranná, Ø 100 mm
Brzda vzadu bubnová jednostranná, Ø 100 mm
Objem palivové nádrže 3,5 l
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″
Pneu 2,50×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 600 mm
Maximální výška 936 mm
Celková délka 1770 mm
Výroba
Výroba 1955 – 1958