Sdílej:
            
            
Jawa 50 typ 20, 21 Sport – technické údaje
| Motor | |
|---|---|
| Motor | ležatý dvoudobý jednoválec | 
| Chlazení | vzduchem | 
| Vrtání | Ø 38 mm | 
| Zdvih | 44 mm | 
| Zdvihový objem | 49,8 cm 3 | 
| Kompresní poměr | 9,2 : 1 | 
| Největší výkon | 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min. | 
| Rozvod | pístem | 
| Mazání | směs 33 : 1 | 
| Karburátor | Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38) | 
| Zapalování | setrvačníkový magnet PAL | 
| Světelný výkon zapalování | 20 W (od roku 1974 30W) | 
| Zapalovací cívka | 8 V | 
| Zapalovací svíčka | PAL 14–8R | 
| Předstih zážehu | 1,6 – 1,9 | 
| Vzdálenost kontaktů přerušovače | 0,4 mm | 
| Převodové ústrojí | |
| Převodovka | třístupňová | 
| Spojka | dvoulamelová v olejové lázni | 
| Primární převod – poměr | 2,43 : 1 (14/34 zubů) | 
| Primární převod – řetěz | válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků) | 
| Sekundární převod – poměr | 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55) | 
| Sekundární převod – řetěz | válečkový řetěz (12,7×5,2 – 109+1 článek) | 
| Poměr převodů: | |
| 1. převod | 1 : 2,7 (23/14×23/14) | 
| 2. převod | 1 : 1,479 (23/14×18/20) | 
| 3. převod | 1 : 1 přímý záběr | 
| Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů) | |
| 1. převod | 1 : 27,72 | 
| 2. převod | 1 : 15,18 | 
| 3. převod | 1 : 10,27 | 
| Celkové převody: II. (sek. kolečko 12 zubů) | |
| 1. převod | 1 : 30,03 | 
| 2. převod | 1 : 16,44 | 
| 3. převod | 1 : 11,13 | 
| Podvozek | |
| Řazení | nožní pákou na levé straně | 
| Rám | svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu | 
| Přední vidlice | teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm | 
| Zadní vidlice | kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm | 
| Brzda vpředu | celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm | 
| Brzda vzadu | celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm | 
| Objem palivové nádrže | 5,5 l (rezerva 0,75l) | 
| Spotřeba oleje | 1 : 25 | 
| Přední kolo | drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2 | 
| Zadní kolo | drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2 | 
| Pneumatika přední | 2,50×16″ | 
| Pneumatika zadní | 2,75×16″ | 
| Rozměry a hmotnosti | |
| Rozvor | 1165 mm | 
| Celková šířka | 600 mm | 
| Maximální výška | 930 mm | 
| Celková délka | 1780 mm | 
| Světlost | 120 mm | 
| Hmotnost | 65 kg (bez paliva) | 
| Užitečná hmotnost | 160 kg | 
| Výkony | |
| Největší rychlost | 65 km/h | 
| Největší stoupavost | 25 % | 
| Průměrná spotřeba paliva | 2,3l/100 km 3,2l/100 km při plném zatížení | 
| Výroba | |
| Typ 20: | 1966 – 1980 | 
| Typ 21 Sport: | 1967 – 1978 | 

