• Reklama

Bezkontaktní zapalování Vape – úprava na 12V/60W

Autor: Eugen Németh („Jenco“)
Přeložil a vložil: Ladislav Ševčík („Pajka“),
aktualizováno: 9.2.2017

Bezkontaktní zapalování Vape pro pionýra je už nějakou dobu na trhu, jeho výhody i nevýhody jsou tedy už všeobecně známé.

Hlavní výhody jsou:

  • jednoduché nastavení,
  • silná jiskra,
  • lepší starty,
  • regulace předzápalu (předstihu),
  • bezúdržbovost.

Najde se ale i jedna zásadní nevýhoda, nebo líp řečeno nedostatek, a tou je slabý světelný výkon jen 6V/20W.

Přitom ale existuje celkem elegantní a jednoduché řešení tohoto nedostatku, při zachování výše zmíněných výhod. Řešením je zakoupení silnějšího statoru se světelným výkonem 12V/60W. Firma Vape totiž vyrábí i výkonnější stator, který je plně zaměnitelný se standardním statorem 6V/20W, jen ho z nějakých (obchodních) důvodů neprodává pod svojí vlastní značkou, ale pod značkami MVT, ARTEK, DOPPLER, KRD, BCD.

U nás tyto produkty nejsou příliš známé. Prostřednictvím těchto značek firma Vape prodává tuning sady zapalování pro světově známé skútry, jiné padesátky a pitbike.

Použití výkonnějšího statoru vám umožní rozsáhlou úpravu elektroinstalace. Můžete mít téměř všechno, od parkovacích světel, přes brzdové světlo až po ukazatele směru (blinkry). V případě použití LED obrysových (popřípadě i brzdového) světel je možné použít výrazně výkonnější přední žárovku.

Já osobně jsem přidal:

  • 12V 4,5Ah baterii s funkčním 12V dobíjením,
  • 100 decibelový klakson (houkačku) na stejnosměrné napětí,
  • přední 12V 35/35W halogenovou žárovku,
  • 12V/15W brzdové světlo,
  • 12V autozásuvku.

Abyste mohli využít výkon zapalování, musíte použít 12V regulátor napětí, to je ale to nejmenší. Já jsem použil levný regulátor z čínského skútru GY6.


Schémata zapojení elektroinstalace s Vape


Přidávám pár fotek mojí úpravy:

  • Johny Obšnajdr

    Mám dotaz rotor z tý 60 watový verze pasuje na 21 nebo musí bít z 20w vape,díky