Úprava motoru Jawa 05

Tenhle návod pochází ze starého Světa Motorů, je určen pro typ 05 a ve své době to byla špička. V dnešní době je vhodný spíš pro inspiraci. Děkuji FK-mu (FK Racing team) za oskenování a opravení chyby ve výpočtu komprese.

Originální verzi (oskenovanou) najdete zde: Úprava motoru PIONÝR (typ 05).


Pro terénní závody motocyklů objemové třídy 50 cm3 jsem pro sezónu 1964 se svými syny upravil motor Pionýr 05. Jedná se zejména o úpravu válce a hlavy. Motor nebyl po úpravách odzkoušen na brzdě, proto nemohu udávat dosažený výkon a úpravu je nutno považovat za amatérskou. Jelikož však zatím nebyla zveřejněna žádná jiná úprava, rozhodl jsem se na základě mnoha požadavků naši úpravu popsat. Upozorňuji, že byla uskutečněna zatím pouze na jediném motoru. Při zkouškách na silnici bylo dosaženo maximální rychlosti 85 až 90 km/h – podle váhy jezdce. Maximální použitelné otáčky jdou do 9000 ot/min. Jiné hodnoty nebyly měřeny.


Popis úpravy:

Hlava válce

Sériová hlava je snížena a je vytvořena antidetonační štěrbina. Vlastní kompresní prostor se tvarově nemění. Úprava se dá udělat velmi snadno na soustruhu. Hlava může být snížena podle výkresu pouze současně s dále uvedenou úpravou vložky válce, neboť stupeň komprese je závislý na okamžiku uzavření výfukového kanálu. Po popsané úpravě hlavy podle výkresu bude objem kompresního prostoru při pístu v horní úvrati 3 cm3 a teoretický stupeň komprese (50+3)3=17. Budeme-li uvažovat skutečnost, tj. začátek stlačování směsi po uzavření výrukového kanálu, bude stupeň komprese (33+3)/3=12. Při tomto stupni komprese a správném seřízení karburátoru ještě výkon motoru běhěm závodu neklesá, protože nedochází k vnitřnímu přehřátí a k detonacím.


Výkres upravené hlavy

Válec

Úprava vložky a válce podle výkresu je možná pouze po vyjmutí vložky z válce. Válec ohřejeme na 150 až 200°C a podložíme jej trubkou tak, aby se do ní vyrážená vložka vešla. Vložku vyrazíme přesným osazeným trnem. Doporučuji zhotovit vyrážecí trn z plného materiálu na zasunutí v celé délce vložky s nejmenší suvnou vůlí. Trn musí po vsunutí vložku ochlazovat a tím usnadnit vyražení. Vložku i válec upravíme s největší možnou přesností. Upravenou studenou vložku pak zase zasuneme do předehřátého válce. Vložční je poměrně snadné, ale musí být děláno přesně, neboť později již nelze vložkou pootočit. Všechny příčné hrany kanálů, přes které přecházejí pístní kroužky, nutno velmi pečlivě srazit v hodnotách podle detailu A (10°1 mm). Úprava válce je praná a vyžaduje značnou řemeslnou zručnost. Pro slícování přepouštěcích kanálů mezi válcem a motorovou skříní nutno zhotovit šablonu.


Výkres upraveného válce Výkres upraveného válce v rozvinutém stavu

Píst

Píst se upraví pouze ve výřezech pro předáky podle válce a na dolním kraji proti sacímu kanálu přímým orýsováním a opilováním (při pístu v horní úvrati).


Klika

V současné době používáme kliky starého provedení, tj. s pístním čepem o průměr 10 mm. Kliky nového provedení jsou použitelné až se zlepšenou jakostí jinčího ložiska, které naběhlo od září 1964. V případě, že opravujeme starou kliku, pozor na boční plochy, které jsou ve styku s válečky. Jsou.li tyto plochy poškozeny, musíme použít ocelových podložek nebo vyměnit setrvačníky. Vyvažovací otvory zavíčkujeme do osazení duralovými víčky o tloušťce asi 1 mm a zajistíme je proti vypadnutí zaklepnutím. Po slícování nutno vyrovnat kliku na obou čepech a v místě uložení s přesností na 0,01 mm. U starších typů motorových skříní dochází při vyšších teplotách k netěsnosti v dělící rovině. Abychom tomu zabránili, vkládáme do dělící roviny takových skříní výplňové rozříznuté mezikruží z duralu tloušťky 4 mm, výšky 15 mm a vnějšího průměru 104 mm, oboustranně zapuštěné do osazení v motorové skříni. Mezikruží musí být zajištěno proti pootoční a musí mírně pružit. Tím zlepšíme těsnost a spodní kompresi.


Karburátor

Používáme karburátor Jikov a průměr 18 mm, staré provedení z ČZ 150 cm3. Montuje se šikmo polospádově podle fotografie v čísle 13/64 SM. Je nutno použít oddelenou plovákovou komoru, aby byla seřiditelná hladina. Hladina se musí seřídit tak, aby sice byla pokud možno nejvyšší, ale karburátor ještě nepřetékal. Seřízení si usnadníme hadičkou s nasunutou skleněnou trubičkou, kterou přiložíme až k šoupátkové komoře a posouváním celé plovákové komory seřídíme hladinu, která má být asi 1 mm pod hranou komínku trysky. Pužíváme trysky 90 až 95 podle počasí. Při menších tryskách se motor přehřívá. Používáme smeš 1:20 oleje Mix, případně LM 100 s benzinem o. č. 87.


Mirkočistič

Používáme mirkočistič z Jawy 559 nebo z Fiatu 600 (ne 600 D). Přechod pro čistič se musí hned od šoupátkové komory rozšiřovat z průměru 30 mm na průměr cca 70 mm v délce cca 120mm. Prostor mezi čističem a šoupátkovou komorou musí být dostatečně velký. Neboť pracuje jako uklidňovací komora. V žádném případě se nemůže použít válcová spojovací trubka.


Zapalování

Zapalování necháme téměř beze změny. Vzdálenost kontaktů 0,4 mm, předpal 1,6 až 1,8 mm. Kondenzátor, který je nadměrně tepelně namáhán, je lépe montovat mimo kryt. I opěrná hrana kladívka se při vysokých teplotách nadměrně opotřebovává, přepal je proto nutno stále hlídat a často seřizovat, prakticky po každém závodě. Dále pozor na nastavení polohy přerušovače vůči celému zapalování. Musí být dodržena přesná poloha, která bývá označena. Předpal nutno seřizovat natáčením celého zapalování. Je vhodné překontrolovat seřízení asi při 1000 otáčkách magneta natáčením celé destičky přerušovače proti statoru a sledováním délky jisker za vývodem z cívky. Optimální seřízení je při nejdelší jiskře (asi 10 mm. Pro tuto zkoušku musíme točit motorem při vyjmuté svíčce jiným zdrojem.


Výfuk

Podstatný vliv na výkon dvoudobého motoru má výfuk. Odzkoušeli jsme asi 4 alternativy a nejlépe nám vyhovuje výfuk podle výkresu. Tím nechceme tvrdit, že je nejlepší a věříme, že je možné navrhnout ještě vhodnější. Zatím jsme neměli možnost se dále zabývat zkouškami a uvádíme současný stav Kromě tvaru tlumiče nutno věnovat péči i kolenu u příruby válce. Jeho oblouk musí mít dostatečný poloměr, dobře slícované přechody a hladké vnitřní stěny. Uvedené úpravy jsou pouze směrné a informativní. Byly odvozeny od známých úprav větších motorů. Je známa i úprava s třetím přepouštěcím kanálem pro výkon 4 k při 7500 ot/min. ale nemám s ním osobní zkušenosti a tak jej nemohu popisovat. Uvedená úprava se nám v sezóně 1963 a hlavně 1964 osvědčila a takto upravený motor byl prakticky na všech závodech nejrychlejší, i když vozil jezdce o váze 80 kg. Poruchy upravený motor neměl. Zatímco u ostatních sledovaných motorů jezdců Pražského kraje bylo zjištěno nadměrné opotřebení vložek a pístních kroužků. Životnost je s použitím mikročástice více než dvojnásobná, ale i tak je malá na dlouhých soutěžích. Trvanlivost kroužků je pouze dva závody, životnost vložky 6 až 8 závodů.


Výkres speciálně zhotoveného laděného výfuku

V. Krejbich


Zpět

sakal sakal(zavinac)azet.sk
 
29. březen 2009   #1

mna by zajimalo jak si zestrojim ten trn na vyrazeni tej vložky z valca.

29. březen 2009   #2

Vysoustružit na soustruhu.

Tunner
 
3. červen 2009   #3

No a co ja mam v pionyu prevodovku s simsona 4 kvaltovou sestikanalovej valec klikovka a ojnice C.K.R Karburator Dellorto 19 a bezkontaktni zapalovani do 20000 o/min

Tunner
 
3. červen 2009   #4

a jede mi to pres 100km/h 100-120 +-

romik
 
13. červen 2009   #5

posli mi fotky ak mas nejake z tej prerabky prevodovky prosim lebo nejak by som to potreboval dostať na tie 4 stupne prevodu fakt by sa tam hodil ten 4. kvalt moja adresa je: romik3211@azet.sk

honzik
 
7. červenec 2009   #6

TUNNER: posli mi pls fotky jak to wypada kdyz tam mas prewodowku zo simsona muj email: honza.auta@seznam.cz

jawa 05
 
3. srpen 2009   #7

tuner posli mi ty fotky taky plss muj email adio.ad@seznem.cz

mikwe
 
23. srpen 2009   #8

Dan: to teda jo jak by ji tam asi naslapal

Tom
 
30. srpen 2009   #9

Třebas tam narval celej motor ze síma, ale i tak sím neletí stovkou, jen po pořádnejch složitejch úpravách. Mě moje 555 jela nejvíc 70 a to z velkého dlouhého kopce s větrem v zádech (možná nějakej hurikán)

mejlt
 
17. září 2009   #10

pošli mi na email jak vipada převodovka ze simsona v pionýru at ti to mužu věřit baddy023@seznam.cz dík

Jakub Müller 444
http://www.muwa.blog.cz
4. říjen 2009   #11

S tou převodovkou ze simsona je to nemožný! - my sme to skoušeli a ta se tam nemůže absolutně vejít....sou uplne jiny roztece hrideli motor by se musel o hodně rozšířit aby se to tam vešlo ...atd
Prostě se to nedá udělat!

potůček
 
15. říjen 2009   #12

mě by zajímalo c je t za peštikuže narval převodvku že simson do fichtla a i dyby jítak nějakdokopal tak by mu to nvydržela klika protže klika je stavěná jendo 85km/h nje nmožný vždyt by měl motor o půlku větší...........prstě to j píčovina rozumý tomu ja pes kočce.....je to magor

jenco peternemeth(zavinac)atlas.sk
 
1. listopad 2009   #13

TUNNER podla mna nevies ze co rikas

jenco
 
1. listopad 2009   #14

keby to jelo na 20000 o/min v 3. s origo prevodovkou tak to by bolo pri 13z sekundarkou s 200km/h takze neklam

Krossman
 
8. listopad 2009   #15

TUNNER je prostě a jednoduše vymýšlivý h*vado, co ničemu nerozumí.

Mc_Green
 
13. listopad 2009   #16

Ty kry_le tunerskej, viděl si někdy vůbec ty motory Simsonackou prevodovku s fichtlem dohromady si mel mozna tak rozrbranou v jedne krabici. To je jak kdyby si dal lodni sroub do MB1000. Si blbej jak zavodni pstros, tak nemel. Kdyby fichtl tocil 20 000, mel bys za 5 sekund loziska na klice modry! Chtel bych videt cim to mazes. Nedivil bych se, kdybys rekl vodou, protoze to je mensi hovadina nez dat simsonackou prevodku do fekala, zaverem bych ti jeste vzkazal, abys radsi drezel hub... a nic tady nemlel! Cau

Anonymní ladikdivis
 
25. listopad 2009   #17

pošli mi fotky 4 přerodovku jak to je udelani dik moc

Mates
 
1. prosinec 2009   #18

Tunnere,ty vole, tobě asi něco upadlo na hlavu, JAK TAM MUŽEŠ NAPSAT TAKOVOU KRAVINU(omlouvám se autorovi webu za nevhodné vyjadřování,ale takovýho kecala je třeba seřvat aspoň po komentáři)TY JSI ASI VIDĚL FICHTLA JENOM NA OBRÁZKU A JEŠTĚ Z DÁLKY
Ten šestikanálovej válec bych ti možná ještě věřil, ale fichtla ve 100km/h při 20000 ot...Příště přemejšlej, než něco napíšeš, protože takovej BLÁBOL...Kdyby něco, tak klikovka z fichtla ti rupne už při nějakejch 13500 otáčkách, o ložiskách ani nemluvě.

Mates
 
1. prosinec 2009   #19

jo asi se ptáš, Tunnere, jak vim, že ta klikovka praskne.
Vim to z vlastní zkušenosti, jelikož jsem zkoušel, co to vydrží, tak jsem jel na 1-ku na plnej plyn a vytáčel, co to de a najednou rána jako sv..ně a klikovka čuměla z motoru ven, takže...

Mates
 
1. prosinec 2009   #20

ještě jednou se omlouvám autorovi webu za ty slova a narážky, co jsem tam psal, ale tohle fakt nerozdejchám

luki LukinH15(zavinac)seznam.cz
 
6. prosinec 2009   #21

tak takle sem se us dlouho nepobavil jen sem si to přečet basnik nam chtel řic ze namachrovanci co si jen vymejšlej jeste nevimřeli todle bilo teda dobry jo taky sem neveřil nekterejm tuningum jako jako ze rapid z motorem upravenym z fačka da na dalnici 210 nes sem to okusil na vlastni kuži chudinky poloosi asi rok sem delal do simpla maximum co sem z toho dostal bylo 80 po rovine s naturalem a to sem vez jeste holku ale bez ni to nebyl zadnej rozdil akorad to melo věeši zrychleni odhad byl asi 6 koni 60 ccm 4kanal a par uprav co je celkem zajmavi testovali sme natural a specijal co de mimo me chapani je ze zatim co special to točil do višších otaček tak s naturalem sme při zateži dosahli větši rychlosti a taky trochu vetši spotřeby kdyby to nekdo dokazal vysvetlit mužete se mi ozvat kdyby nekdo narazil na nakou odlechcenou klikovku stavenou na 90-125 ccm a udavali by ze pasuje nebo s lehkou upravou do fichtla ozvěte se mi pls dikLukinH15@seznam.cz

Anonymní
 
17. prosinec 2009   #22

ja vytahl s fichtla 80 z kopce a pak jsem se zozsekal jak pra** protoze odesli brzdy a ja zkoncil ve skarpe se zlomenou rukou nohou a ted jsem ho poctive zpravil trosku poladil a az bude hezky tak se pudu konecne zase projet je to lepsi motorka nez vsechny ostatni

unnamed
 
30. prosinec 2009   #23

zacatek posledniho komentu je zabavnej jinak tady resuite totalni sracky ale celkem sem se pobavil ale raci nez ladit fichtla jak pica tak si koupim na picoviny po vesnici pita ale vase vec...a bezkontaktni zapalovani do 20000 o/min neznamena ze simal toci 20 000otacek

kedar suba.rad(zavinac)seznam.cz
 
7. leden 2010   #24

sakal na rozlisovani potrebuješ lis

xxxxxxxxxxxx
 
28. leden 2010   #25

chlapci moji zlaty pionier spraveny moze tocit 15tis otacky a vykon skoro 12k to su upravy robene za vyse 1000eur tak to si myslim ze mozne je vsetko a tie kanali sa daju spravit az 12to viem naisto a ked to neviete tak sa spitajte slovenskych tunerov a pozrite si slovensky pionier cup tam jazdia tie upravene pioniere

Mirec
 
29. leden 2010   #26

na tvojom pionier cupu jazdia jak zdohcliny jedine co maju tak akurat prerobenu dvojku pionier 20 000 otačok tak ibaze by mal prudovy motor a zo simsona kluka je mensia ako z pekača tak neviem ako on ju tam dal

kutil
 
11. únor 2010   #27

Ja si myslim,že pionyr ktery toči 20 000 otaček ma motor z letadla a převodovku z ponorky.

pivís pivis.jan(zavinac)seznam.cz
 
21. únor 2010   #28

Tak se lidi nehadejte,jesli tam ma bezkontakt zápalko tak je to dost možný ,ale po 20 minutách jízdy by to při 20000 otáčkách měl uvařený jako svina,ale podívejte se na fichtl kramek tam je to zápalko.

pivís pivis.jan(zavinac)seznam,cz
 
21. únor 2010   #29

To je jasna blbost,do fichtlackýho motoru nemohl nacpat převodobku ze simsona,a ta rychlost 100 až 120 ještě večí,to sou jen keci proste chtel bejt zajímavej nic wíc.To by při 120 km/h měl za 5 minut uwařenýBlbost nejwěcí...Keci v kleci

cenda
 
24. únor 2010   #30

Zdarec.Nevim proč by někdo nemohl mít zapalko co je do 20tis.otáček?To přeci neznamená,že ten motor bude tolik točit!Jinak ojnice ze simsona se dá napasovat,třeba na Stadiona,protože v kombinaci s pístem ze síma to má zdvih stejnej.Ha!Musí se to akorát upravit dole na čepu,protože to oko je širší.Je to dost problém.Taky se to musí vyvážit,jinak je z toho vybrátor.Upravená 50tka ti 90 po rovině pojede(pomocný vejfuky,tříkanál,atd...)Ale 120 to chce obsah 70ccm a to už nejni ono,to už prostě není 50tka.

Botik
 
18. březen 2010   #31

Tak clapy vo tom 4kvaltu to fakt nevim ale to bezkontaktko tam muze mit ale on netvrdil ze mu to toci 20 000 otacek pouze povedel ze je do 20 000ot. a jestli tam ma 6kanal tak si myslim ze to nebude padesatka a on to ani netvrdi ze je to padesatka a ta rychlost to muze bejt mozny dit z 2taktu udelate konkord pres vykend v garazi.

simson-jawa 05 tunin zatkuvicko(zavinac)seznam.cz
 
6. duben 2010   #32

tuner:ty hovado 120 letí sotva nadupanej sím a né fichtl to by mne zajmalo jak stam nakopal toho 4 kvalta ale taky by mne zajmaLO JAK SI ZMEŘIL ŽE SI JEL 120 KDYS VICHTL TA MÁ SOTVA 80 TAK NEKECEJEL SI DVACE A SKURVIL SI FICHTLA BLBČE

About Tunner
 
9. květen 2010   #33

on říkal že á bezkontaktní zapalování do 20 000 ot./min, ne že to točí až 20 000 ot./min...si to nejdřív přečtěte a pak se do něj navážejte...je fakt že dostat převodovku ze simálo do fechtla je snad nemožné, v tom s vámi souhlasím, ale s těma otáčkama ste to nevymysleli...

Kchárl
 
4. červen 2010   #34

About Tunner : přesně tak,až se naučí číst,tak at teprv neco mluví ,nevím proč by jawka nedala 120,když se dobře poladí,tak klidně ocásci

stefun18
 
1. červenec 2010   #35

Tunner: Převodovku ze Simsona měl vloni do fechtla zabudovanou maník co jel v Brně Olympia night show. Mám z tohoto závodu DVD, protože jsem tam jel kategorii neupravenejch fechtlů. Úprava je to velmi náročná, ale proveditelná. Měl tam převařenou celou levou polovinu bloku včetně deklu ze Simsona a v pravé půlce měl vevařenou novou příčku s upravenejma roztečema.
Mimochodem se tam jela i třída Pitbike ( zranil se v ní Šembera) , ve které zvítězil Kejmar s pitem obsahu 178 ccm a ten manik na fichtlovi na něj ztrácel na kolo jen 9 vteřin. Jinak ale ten motor nic moc společnýho s fichtlem neměl. Ale udělat jde všechno, akorát to stojí ranec peněz. Říkal, že do toho vrazil několik desítek tis!

spider
 
25. červenec 2010   #36

Ahoj, nedávno jsem byl v Radslavicích u Přerova na závodech fechtlů a mopedů. Byl tam borec, co tam měl dokonce ŠESTIKVALT Motor vypadal hodně zajímavě, spousta nových svárů atd. dokonce to měl vodou chlazený. Převodouvka prej z nějakyho endura... Takže když má někdo spoustu peněz a chce si s něčím vyhrát, tak to jde !

pan x
 
25. červenec 2010   #37

tune je kecal a hotovo me fichtl jede 40 a na dobrý slovo no je možný všechno ae všechno má svý meze

pupkáč
 
29. červenec 2010   #38

Hoši, hoši. Tunění je zajímavá věc, ale co návrat ke kořenům. Mám krasavce 05, rychlost a otáčky neměřím, jsem na něj pyšnej, když zdoláme kopec, držím ho v origo stavu včetně laku, a časy nelezdím špatný. Na sodě jsme dorazili jenom o 2hodiny déle než ostatní. Jinak nic proti tunění, některý vaše mašiny jsou fakt skvělí. 4us pupkáč

skresh
 
2. srpen 2010   #39

hele chlapci ja jel na fichtlu taky 100 skousel sem novej tachač z traktora a vyjel sem na nejakej super kopec spiš u konce dotlačil jen pak huda na trojku vypnout pak motor hodit do neutralu a fiii a jak to krasne jelo rychleji a rychleji mozna to taky zkoušel ale ty otačky to nvm ty otačky skoušel tatovi na harlejce ne ?

Krožak liveport22(zavinac)seznam.cz
 
3. srpen 2010   #40

Twl tunere 120?možná vesnu když dám já s fíkem sotva 80 na3 kvalt tak už pak brečim ztoho jak to řve nemožný 4 kvalt věřim je jeden spůsob jak to udělat ale neskoušel jsem kamarád to má a řek že to není omoc lepší máto jen výhody na otáčkách na rychlosti ani ne musel bys fakt hodně toho fichtla nadupat aby ti jel 120 ale itak blbost vyděly byste člověka na fíkovy kterej jen prosviští ? já teda ne umě kámo si neuspěl

Krožak liveport22(zavinac)seznam.cz
 
3. srpen 2010   #41

Já mám svího fíka rád nestrpim aby na něm někdo jel nebo ho škrábnul už vůbec jeto můj mazlíček spolu s 350/634 černá barva toje taky můůj mazlíček nedopustim aby se jim něco stalo ne jsem rád sfíkej jezdim 50 a sem rád že sem rád a žeto aspon jede pupkáč souhlasim stebou nic proti tuningu ale lepší mít krásnej originální pionýr než jen (některý)hrůzy co tu bejvaj čest a hodně kiometrů

deda1
 
11. srpen 2010   #42

Pro Jakub Müller 444 nacpat tam převodovku ze simsona se dá ! Můj příbuzný který jezdí fichtlcross ( jako já ) už přez rok dělá motor a za nedlouho zavrčí ! má tam převodovku ze simsona ! Opravdu to tam jde naskládat ale neni to žádná prča . Vařeního bylo dost ale to jinak nejde !

Fichltar05
 
20. srpen 2010   #43

4 kvalt na fichtlu je cumte http://www.youtube.com/watch?v=coru-xEIsE8&feature=related ale serte na to radsi si kupte new motorku vyjde vas to stejne draho ta uprava motoru

Cra1zy
 
30. srpen 2010   #44

Bavite se o nesmyslech. Pri technologicky narocnych upravach lze z toho udelat motor co toci klidne i tech 20 000 i vic, jenze na jaky ukor, samozrejme zivotnosti.Kvalitni, bezkontaktni zapalko je k tomu treba, ale neni to podminka.Kdyby jste znali teorii dvoutaktnich motoru, tak to vite a nepsali byste nesmysly.Kdyz si nechate vyrobit prevodovku na zakazku, tak to pojede i 130 a mozna i vic, samozrejme s nalezitymi upravami motoru. Je to jen o financnich moznostech upravce....A vymenou jedne drobnosti nebo vyfuku nikdy nedocilite vyraznejsich zmen vykonu.

pupkáč
 
10. září 2010   #45

Zdar hoši, potřebuji radu u 05 , u studenýho nejde přidat plyn, hned chcípne, a jede jenom v max otáčkách, nejsem moc odborník, tak prosím radu, žádný úpravy na motoru nejsou, Dík. Jo a co takhle uspořádat spanilou jízdu v okolí Liberce?

Stewe
 
1. říjen 2010   #46

zdravim všechny co se zajímají okolo pionýrů a přidám vám sem něco do tý debaty protože už mám za sebou několik fichtlcupu tak jsem vyděl několik úprav na pionýrech kterým bych nevěřil kdyby mi o nich někdo řek takže se ani nedivim když tady kroutí devadesat procent lidí nad tim hlavama z motoru z pioníra se dá dostat 16500 o/min a asi 18ps co jsem měl možnost vidět na vlastní oči (pionír bl skoušen na brzdě) do pionira se dá vsadit i řažení z devadesátky 5kvalt ale človek musí být dost zručný mít na to doma patřičné vybavení a motor samozřejmě z venku vypdá stále jako pionýr a rychlost já neřešim u krosovích závodů nejdeo rychlost ale o tah takže pionir jede kolem 80km ale má to za poloviční dobu než originál takže příjemné tunění a pupkáči jestli máš na tý 05 originální sání takovej ten hříbeček zavíratelnej tak ho skus za tudena zavřít a az se motor ohřeje tak ho nezapomeň otevřít mělo by to fungovat cuss

stewe
 
1. říjen 2010   #47

ajen tak pro zajímavost se můžete koho to bude zajímat na 24 hodinoví závod fichtlů to je fakt blázinec jezdí se to na motokrosové trati v nové pace ve štikovské rokli a to je doopravdy nářez odkaz zde : http://www.cistauhorek.cz/fichtl/ src="/gfx/smiles/icon_cool.gif" alt="" style="vertical-align:middle" />

stewe
 
1. říjen 2010   #48

ještě jednou ten odkaz :http://www.cistauhorek.cz/fichtl/

hersi
 
2. říjen 2010   #49

Ahoj,už dlouho dobu pozoruji tyto stránky a čtu komentáře!! na pionyrech jezdím závody v českém ráji,Jinolice , Veliš,Třtěnice,tour de soda apod.U mohych zvás mě zaráží co tu píšete o tuningu(co je možné a není)!! Já osobně jezdím kategorie speciál a tam se rychlosti pohybujou okolo 100-110km/h ! používají se 4 rychlostní převodovky z ČZ175 atd.. kodonce tu jezdí i 6 kval,kteremu naměřili rychlost na Veliši kolem 120 km/h !!http://www.trtenicecup.cz/fotogalerie-/tt-cesky-raj-19_6_2010 je to 11 foto zeleny pionyr!! takže prosím lidi co tu píšou že pionyr nemuže jet víc jak 80 atd..tak at se nejprve přijdou podívat na závody a pak mužou něco povídat

Mickey
 
6. říjen 2010   #50

Nevim teda jak dlouho se tady budete dohadovat ale mam vlastni skusenost stim ze mi Jawka ( 23 ) Jej 115 km/h .. A Tocil 9 000 otacek ( mereno digitalem ) Bylo to na mesic kazdodenni prace a bylo to .. Ale vse to skoncilo nemyle :/ .. Jendou jsem to pujcil kamaradovy kterej podle toho co povidal tocil 8 000 otacek a nestastnou nahodou podradil s trojky na jednicku a bylo po motoru .. Verte nebo ne ale v ten den jsem s upravami skoncoval ..

vojcle
 
18. leden 2011   #51

hele já dal na 21 bez uprav po rovince 70 nevim co to mele ten magor s tou simsonáckou převodovkou seděl leda na houpacim koni a tvrdí jakej je to tuner

V.m bmw3987(zavinac)azet.sk
 
19. leden 2011   #52

cawte mam 05 pozrite fotky na facebooku mam nick Vladimír Mosný

Jijka jijka82(zavinac)seznam.cz
 
5. únor 2011   #53

To je všechno hovno, já mám origo motor a po rovině mi to dá 320km/h a teď se chystám tam nacpat 18-ti kvalt a 36-ti kanál a místo řidítek knipl z F16 a to bude jízda.
Tunění zdar.

janik jenik7048(zavinac)seznam.cz
 
17. únor 2011   #54

chtel bych se zeptat jestli nekdo nahodou nevite kdyz mam pist bez zamku a pistni krouzky nove proc to nejede moc jestli si mam koupit novy pist prosim napiste mi na email jenik7048@seznam.cz

H0nza honza.solty(zavinac)seznam.cz
 
16. květen 2011   #55

zdravim chtel byh se zeptat na jednu vec a sice to ze kdyz sem jezdil na svem chrochtu 05 tak mi to zacalo zniceho nic chcipat ani na neutral nezabiral. Po uzpesnem nakopnuti sem s chtel rozjet a ono to netahlo a chciploto takse chci zeptat jestly nevite cim by to mohl byt me napadlo rozhasehej predstih nebo staptny kondik, odepiste prosim email: honza.solty@seznam.cz diky

miso zlodej_1(zavinac)azet.sk
 
27. květen 2011   #56

mozem dat ten vyfuk na jawu 21 ale upravenu na cross ale motor-karburator atd

jenda Provaznikjan(zavinac)email
 
30. květen 2011   #57

ahoj,prozba.nama nekdo schema na 05.po 15letech jsem se rozhodl ze dam pindu dohromady,ale uz jsi nepamatuji vse.dekuji

krťouz
 
3. červen 2011   #58

Hele, ja jsem taky nacpal převodovku ze simsona do pionyrovyho motoru, a je fakt, že z pionyra se tech 100-120 necha vytahnout, ložiska na klice nedělaj problem, ty vydržej 40 000, ale ten motor, když se tam da pist z motorovy pily me točil tak těch 15 000. no a chladil jsem to vodou. ale nevydrži to jen tak 2 závody. tak jsem nad tim zlomil hůl.

Cerny_Jestrab
 
3. srpen 2011   #59

Kur** hoši, serte na tuningi V originále je to nejlepší.

pichal
 
17. srpen 2011   #60

zdary neni v žádnym případě možný aby fíkus letěl byť jen 100....mě 250 má problém udělat 115km/h.......

Ozralec
 
29. srpen 2011   #61

Ja do teho leju slivku jelimani a masti to jak svin,kdyz se to podela mrdnu do toho palicou a jedu se ozrat,vyplazim se z knipy nasednu na tu mrdku a seru si to spa!

H0nza honza.solty(zavinac)seznam.cz
 
9. září 2011   #62

Zdravim, mam jawu 05tku a mám takový problém. Po nastartování mi de hned do otáček, lanko od plynu sem zkousel vest jinudy jestly nekde nedrhne ale timto neni. Při jízdě když zmáčknu spojku tak to take leze do otáček nevíte cim byto mohlo být?? napište prosim na honza.solty@seznam.cz dekuji

kuba
 
12. listopad 2011   #63

HOnza:je mozny ze si nalil do benzinu malo nebo zadnej olej a zadrhlo se ti soupato v karburatoru.Taky se mi to stalo,nahodou sem si splet kanistr a a bylo to hned.

Anonymní
 
22. prosinec 2011   #64

čtyřkvalt v pionýru byl už origo ale je jich strašně málo kdo si chce udělat doma tak tam jde dopasovat řazení z jawy 90 ale stromeček se musí dodělat na zakázku

deda1
 
30. prosinec 2011   #65

mě se strašně líbí jak tady všíchni píšou že jim pionýr jede přez 110.... točí hromdu otáček, hlazení vodou ..... všichni maj 4 kvalty ( a víc ) .... ale foto nikdo nepošle nebo video , na závodech se taky nikdo z tich ( extrémních ) ladičů neukáže .... jinak nevím kdo to už psal ale 115kmh při 9000ot min ( nesmysl )

VoreX
 
2. leden   #66

Děcka, mě to stovkou jelo z nejprudčího kopca co sem v nasem okrese potkal a to sem centroval kola a nalil sem tam tak tunu voleja (teda do tý blbosti uprostřed kola)

VoreX
 
2. leden   #67

jo ložisko

Píp@ zaplatilek.dj(zavinac)email.cz
 
7. leden   #68

Prosím poradil by si mi jak seřídit bohatost směsi??(o kolik mám vyšroubovat) a jaký má být závit na svíčce velký nebo krátký . moc dík newim si rady.

Karel
 
7. leden   #69

Mám na fichtlu úpravu pouze na pístu, perfektně vycentrovanou kliku a s váhou 90 a větrem v zádech na 14ti zubový kolečko jede 80

karlos karlos.domanin(zavinac)seznam.cz
 
4. únor   #70

cau hosi uz sem tyhle kozly videl jejdit jenze to aby clovek delal mistra v nasstrojarne .jel sem v roce 82 ms cr ve fulneku boas kluk z pelhrimova mel mustanga a ten jel 80 .tri kvalt atoje uz 30 let .nevy nekdo jesly se este daji koupit nekde kartery na 21 .cau karel trebon

Vložit komentář:
Jméno   Web
 
Text
Nejsem robot
Nejsem člověk
:-) :-( :-/ :-| :-p -> ??? !!! lol :-[ hmmm ;-) :-D :-B :'( grrr
Copyright © 2003-2010 Jawa 50 (v5.0) | All Rights Reserved