• Reklama

Přípravek na vylisování pístního čepu

Autor: Wiku, Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 19.8.2016

Pístní čep v pístu drží i po odstranění pojistných drátových sponek. Uložení čepu v pístu je totiž s přesahem a možnosti jeho vyjmutí jsou dvě. Buď píst ohřát na vysokou teplotu a ochlazený čep s pomocí malé síly vytlačit ven, nebo použít větší sílu. Důrazně vás ale varuji, abyste nepoužívali hrubé násilí!! Klikový mechanismus je složitě vyvážený a vyúhlovaný, neodbornou manipulací ho můžete velmi snadno poškodit.

Schéma stahováku (vytlačováku) pístního čepu Jawa 50

Schéma stahováku (vytlačováku) pístního čepu

Návod na výrobu jednoduchého vytlačováku (stahováku) pístního čepu

Vezměte imbusový šroub M8 dlouhý aspoň 100 mm a závit na něm prodlužte závitovým očkem na délku 65 mm. Dále potřebujete 55 mm dlouhý kousek trubky M20 (vnější průměr 20 mm) nebo trubky půlcoulové (vnější průměr cca 21,5 mm). Ještě potřebujeme jednu matici M8 a podložku M10.

Vyrobený jednoduchý vytlačovák pístního čepu Jawa 50

Hotový přípravek pro vylisování pístního čepu

Použití

Nejprve z pístu vyndejte zajišťovací sponky, pak provlékněte šroub skrz pístní čep, na něj navlékněte trubičku, za ni podložku a nakonec matku. Utahováním matičky nám začne čep vylézat z pístu směrem do trubičky.

Obráceným způsobem čep zalisujete zpět do pístu.