Jawa 50 typ 23 Mustang


Jawa 50 typ 23 Mustang Jawa 50 typ 23 Mustang v novějším provedení

Obr. 1: Jawa 50 typ 23A – první provedení pro československý trh.

Obr. 2: Jawa 50 typ 223.200 – provedení uzavírající výrobu.


Vývoj Mustanga nastal po průzkumu trhu, kdy se ukázala potřeba přiblížit se konstrukcí pionýra ke klasickému motocyklu. Protože konstrukce nového motocyklu včetně zkoušek trvá několik let, bylo rozhodnuto použít součástkovou základnu z pionýra Jawa 20. Od roku 1966 kupovala od Jawy italská firma ItalJet podvozky a motory z typu 05 pro stavbu vlastního motocyklu sportovního vzhledu s názvem Mustang. Protože byl základní požadavek, využití součástkové základny pionýra, splněn a vhodný motocykl byl už vyráběn, přišlo na řadu jednání s firmou ItalJet. Považské strojírny se rozhodly pro výrobu vlastní tvarově a velikostně trochu pozměněné nádrže, další díly jako sedadlo, kastlík na nářadí a přední světlomet použily italské. Blatníky byly přizpůsobeny z Jawy 90 (ve výrobě od roku 1967). Podvozek byl upravený typ 20. Po dopracování do konečného tvaru byl v roce 1968 hotový první vzorek, pojmenovaný rovněž Mustang. Rozpaky z netradičního vzhledu vystihuje výrok jednoho z funkcionářů při první prezentaci, který při oponentuře řekl: „Probůh, to je nějaký nedodělaný“ (i přesto se stal později velmi oblíbeným a žádaným).

Největší starosti měli kupodivu pracovníci PZO Motokov, kteří museli v krátké době zařídit ve spolupráci s italskou firmou Italemmezeta řadu komponentů z dovozu (světlomety, kastlíky na nářadí, sedadla, atd.), jelikož v přísně plánovaném hospodářství socialistického zařízení nebyly momentálně kapacity pro výrobu těchto součástek v plánu našich podniků. To vše se pochopitelně promítlo nejen do kvality, ale i renomé značky. Přední světloet Aprillia byl krátce po uvedení do výroby nahrazen upraveným světlometem z Jawy 90 (s integrovaným přepínačem a hranatým tachometrem).
I když podnět k vývoji vyplýval z výzkumu našeho trhu, byl Mustang nejprve určen pouze pro vývoz.

V roce 1969 byl Mustang vyráběn již pouze z tuzemských součástek a byl k dostání i na našem trhu. Dostal nový lichoběžníkový kastlík na nářadí a sedadlo bylo nahrazeno upraveným sedadlem z Jawy 90.
Jeho vzhled měl na první pohled blíže k „velkým“ motocyklům. Největší změnou oproti „pionýrům“ byla velká lichoběžníková palivová nádrž (8 l) a absence krytů, typických pro řadu 05, 20, 21. Ostatní prvky zůstaly. Rám byl až na několik úchytů shodný, byl pouze doplněn o nosník pod sedadlem.

Tento model stal jedním z nejoblíbenějších a jeho výroba přetrvala do roku 1983, kdy uzavřel jejich výrobu.

 

Italská verze

Logo Italjet Mustang Logo
Italský motocykl, který se vyráběl v kooperaci s Jawou pod značkou ItalJet-Jawa 50, jako cestovně-sportovní verze. ItalJet prostřednictvím Italemmezety nakupoval od československého Motokovu motory a rámy Jawa 05 a dával na ně komponenty (nádrž s dvěma víčky, blatníky, světla, …) převážně z vlastního motocyklu ItalJet 50 Mustang S.S.

Tento motocykl později posloužil jako předloha pro vznik našeho, československého Mustanga, typu 23.

Obr. 1, 2, 3: Italjet-Jawa 50 Mustang

Obr. 4, 5: Italjet 50 Mustang S.S.

Obr. 6: Italjet 50 Mustang S.S. – dobový prospekt

Obr. 7: Dobový článek ze Světa Motorů o Mustangu 50


 

Vývozní verze (1968) a verze pro obchodní síť Neckermann

První u nás vyráběný Mustang, který byl určený pouze pro vývoz. Vyráběl se ve dvou provedeních. Provedení 23A, které mělo výkonově slabší světelný rozvod (žárovky 15+5 W). Provedení 23, určené pro obchodní síť Neckermann (NSR) mělo výkonnější světelný rozvod (žárovky 25+5 W), německé koncové světlo a pár dalších odlišností.

Popis obou provedení a jejich odlišností.


Jawa 23 A Mustang z roku 1968 určená pro vývoz Vývozová Jawa 50 typ 23 Mustang určená pro síť Neckermann (NSR)

Obr. 5: Jawa 50 typ 23A.

Obr. 6: Jawa 50 typ 23 (verze pro síť Neckermann).

 

První verze pro československý trh (od roku 1969)

3. mutace Mustanga, nejspíš první pro domácí trh První verze pro československý trh

Přední světlomet se zabudovaným přepínačem a s hranatým tachometrem z Jawy 90, dlouhé sedadlo z Jawy 90, zadní (koncové) světlo z Jawy 20, řídítka nejprve s hrazdou (krátce na to i bez ní), nový šestiúhelníkový kastlík na nářadí (dvířka s pantem), přední blatník s kolébkovými úchyty, v přední části až k motoru prodloužený zaoblený kryt řetězu, zadní vidlice svařovaná z výlisků, česky psaný výrobní štítek. Nádrž s černými linkami ve tvaru obdélníku na obou stranách, gumový pás nalepený na vrchu po celé délce, někdy byla na boky nádrže lepená stříbrná nálepka ve tvaru elipsy s červeným znakem Jawa. Víčko nádrže bylo z počátku ze světlehnědého plastu, bez odvzdušňovacího labyrintu (pouze s dírku), brzy nahazeno dvoubarevným víčkem s odvzdušňovacím labyrintem. Charakteristická barva bývá šedá, ale běžné jsou i jiné pastelové, blatníky bývají buď stejné barvy jako nádrž, nebo světle šedé (u barevných verzí).

Vyráběl se ve dvou provedeních typ 23, který měl 2× 15 W cívky spojené do série (žárovky 25+5 W) a typ 23 A, který měl stejně jako typy 20 a 21 dvě oddělené světelné cívky 15W + 5W (žárovky 15+5W).

Od roku 1971: Se na všechny typy Jaw 50 začaly montovat nové zadní kyvné vidlice, svařované z ocelových trubek (dosud byla svařovaná z plechových výlisků), hranatý tachometr byl nahrazen klasickým kulatým do 80 km/h, řídítka byla pouze bez hrazdy, benzínový kohoutek přichycen k nádrži zvenčí maticí (dosud se kohoutek šrouboval do vnitřního závitu v nádrži). Kastlík na nářadí s odnímatelnými dvířky (bez pantu, pouze háček). Pružina vracení stojanu uchycena k nosníku stupaček (dosud zaháknutá v klínku mezi bloky motoru).

Od roku 1972: Nový kryt řetězu z jednoho plechu, s otevřeným „špičatým“ koncem.

V této době byl u nás Mustang ještě docela špatně k dostání a byl ve srovnání s typy 20 a 21 o poznání dražší…

Pravděpodobně od roku 1974: Trubková zadní kyvná vidlice, zadní tlumiče bez krytů s chromovanými pružinami. Nádrž již bez linek (pouze s nálepkou Jawa) a s novým typem kohoutku. Široká řídítka bez hrazdy s jednoduchým svařovaným spojem uprostřed ve tvaru „T“, zakrytým malým plechem. Kluzáky přední teleskopické vidlice nekryté manžetami, místo nich byly do nosných trubek zespodu vlisovány pouzdra s těsnícími o-kroužky.

Jawa 50 typ 23 Mustang z roku 1974 Jawa 50 typ 23 Mustang z roku 1974

Obr. 7: Jawa 50 typ 23 z roku 1974 (dobový leták).

Obr. 8: Jawa 50 typ 23 z roku 1974.

Dobový test Světa Motorů z roku 1975: Test Jawa 50 typ 23 Mustang (1975/ číslo 27).


 

Změny prováděné po roce 1975

Přetypování dosavadních typů 23A na 223.100 a 23 na 223.200. Provedení 223.100 s 20W světelným okruhem není příliš rozšířené.

Ovládací páčky na řídítkách lisované z ocelového plechu s kuličkami na koncích. Přední blatník s nanýtovanými příchytnými plechy. Nový tvar výfuku s otevřeným koncem.

Jawa 50 typ 223.200 Mustang z roku 1975

 

Poslední verze, která přetrvala do konce výroby (v roce 1982)

5. a zároveň poslední mutace Mustanga Změny zavedené ke konci 70. let, trvající do konce výroby v roce 1982.
Kluzáky kryté manžetami, přední vidlice jako montážní komplet (odnímatelné jsou pouze vrchní brýle), přední blatník je uchycen k teleskopům zevnitř, nápis Jawa je na nádrž lakován (na stroj na obrázku asi ještě samolepky vyšly), pouze provedení 223.200 (30W světelný okruh), přední žárovka 25/25W, na konci rovně seříznutý výfuk, změny v tlumiči výfuku, poslední verze – pneu vepředu 2,50×16 vzadu 2,75×16, šetřilo se kde se dalo, kabeláž je kromě drátu k zadnímu světlu vedena z venčí v bužírce. Podsedadlová vzpěra ve spodní části na obou koncích rozlisovaná s vyvratanými dírami (místo navařeného válečku).


 

Poslední (nerealizovaná) inovace – tyristorové zapalování

Jawa 23 A Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním - detail Detail

Bylo vyrobeno 5 zkušebních kusů s bezkontaktním tyristorovým zapalováním (podobné, jako mají mopedy Babetta) a 5 kusů stejně upravených motorů jako nabídka pro Poláky (od roku 1982 odkupovali motory pro motocykly Romet Ogar).

Stator tohoto zapalování nebyl otočný a předstih se seřizoval pootočením rotoru, který neměl drážku pro zajištění polohy kolíčkem.

Nakonec pan Prchal (vedoucí Vývojového ústavu) akci zastavil. Důvodem byla povinost ještě 10 let po ukončení výroby vyrábět náhradní díly. (zdroj: Vojtech Čiernik – elektrický vývoj P.S.)


Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalovánímm Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním Jawa 223 Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním

Obr. 9, 10: Mustang z roku 1982 s tyristorovým zapalováním.

Obr. 11, 12, 13, 14: Detaily tyristorového zapalování.


 

Vývozní provedení

 

Exportní provedení – Golden Sport

Jawa 50 typ 23 Golden Sport (Mustang pro vývoz)

Žlutě zbarvené provedení, lišící se především elektroinstalací, určené pro USA a Kanadu.

Rozsáhlý článek o této vývozní verzi je zde.

 

Exportní provedení – Mustang s kapotáží (1981)

Kapotovaný Mustang Kapotovaný Mustang - prototyp

Článek o této vývozní verzi je zde.

 

Modernizované exportní provedení Mustanga (1980)

Další zajímavý pokus o zmodernizování Mustanga z roku 1980. O tomto provedení se píše v britském časopise.

Světlomet, tachometr a vysoká řídítka jsou převzaty z mopedu Babetta. Řídítka jsou uchycená k hornímu (odnímatelnému) nosníku přední teleskopické vidlice pomocí dvou objímek. Na nádrži je nová, nálepka s logem Jawa.

Modernizované vývozní provedení Mustanga 1980 Modernizované vývozní provedení Mustanga 1980 Modernizované vývozní provedení Mustanga 1980 Modernizované vývozní provedení Mustanga 1980 Modernizované vývozní provedení Mustanga 1980

CELÝ ČLÁNEK.

 

Vývozní provedení pro Maďarsko

Do Maďarska se Mustang vyvážel z legislativních důvodů upravený tak, aby dostahoval maximální rychlosti 45 km/h. Snížení výkonu bylo docíleno menší dírou v sacím kolínku karburátoru, hlavou s nižší kompresí, delším výfukovým kolenem a 11zubým sekundárním řetězovým kolečkem. Udávaný výkon byl 2 koně při 4500 otáčkách a motocykl byl brán jako jednomístný moped. Na venek se od tuzemského Mustanga lišil pouze absencí zadních stupaček a oplechovanou odrušenou fajkou svíčky.


Zpět

anonym
 
12. červen 2009   #1

nezlobte se za pripominky stranky jsou opravdu a vyborne urovni ale mam mensi pripominku, nove kyvne vydlice jsou od 75, ja sam mam doma pionyra ze 72 je origo a vydlici ma jako typ 05 a potom mam 221.100 ze 77 ta ma sanozrejme vse podle noveho tzn.: nova vydlice, nova zadni kapotaz, kluzaky bez manzet (s gumovymi krouzky ve vydlici) novy kryt retezu, 2 pistni krouzky... lze videt ze ze stejnych serii vysel i muj mustang ze 76 a 220.100 ze 75 ale jeste sem se nesetkal s pionyren z 71 ktery by mel novou zadni kyvnou vydlici dekuji za pochopeni a neberte to jako urazku a ponizovani vasich stranek

anonym
 
13. červen 2009   #2

to je divne, mozna ze to byl prave prelomovy rok ve kterem se montovalo oboji tak se omlouvam

Chong
 
27. říjen 2009   #3

V klidu Pajko, já se takhle šťoural v Aeru Minor a zjistil jsem že určit přesné datum přechodu na změny je dost těžký.. holt socialismus, co sklad kde vyštrachal to se namontovalo, takže přechodové období plodilo kdejaké odchylky a nebylo vyjímkou že starší modelové komponenty se namontovali i na serie kde by to nikdo už nečekal a zároveň se někdy montovali nové komponenty ikdyž oficiálně ještě nebyly uvedeny v život Prostě plnění plán mělo přednost před kdejakou logikou

Jirka jiri83(zavinac)seznam.cz
 
19. leden 2010   #4

Ahoj, moc pěkně udělané i s popisem. Sám jsme coby náctiletý měl několik malých motoreček, nejdřív Jawu 20, potom 23-Mustanga (Na štítku r.v. 80.) Subjektivně tyto motorky nestály za nic moc, a to jsem se o ně staral až jsem to přeháněl, majitelé zahraničních padesátek (vrstevníci) si ze mně dělali až skoro legraci. Pamatuju si, že vlastně nic kloudně nefungovalov podstatě vše bylo ošizené, kde se dalo, nespolehlivé..Ten Mustang byl snad ještě horší než starý, klasický pionýr, mělo to 2 pístní kroužky namísto tří, to je hned olítané, žé. Pamatuju si ten smrad ze všech možných olejů (motor se nepodařilo pořádně utěsnit a když jsem zastavil, za chvíli kap...kap...) a neustále vypálené kontakty, následně se motor kuckal, hádalo se to a přískoky vpřed, pamatuju si, že to ani nevypadalo nic moc, bylo to takové dětské, komické....V dobách, kdy vlastně začínaly Yamahy, Kawasaki, Simsony, MZ-ty atd. už tohle všechno stálo za prt..Ale patří tomu naše vzpomínky a pro fandy říkám, proč né...

Provaz
 
20. leden 2010   #5

čau - hele tady to nepíšeš -ale zajibalo by me zda to první provedení pro naš trh melo taky ty okrasny hlinikový čepičky na předních vydlích?? - nevíš o tom něco?

20. leden 2010   #6

Provaz: Jo, mělo.

dwein dibly
 
5. leden 2011   #7

kdysi jsem měl dva mustangy, r.v. už nevím. ale oba dva měli vzadu takovej decentní držák za sedlem. nepřevyšoval výšku sedla a bylo to ve stejném rozměru trubky jako část z.rámu. a pěkně do kulata (opravdu precizní) to by mě u jednoho kusu nepřekvapilo (mohl si s tim někdo vyhrát) ale když sem časem koupil druhého úplně od jinud... měl zcela stejné toto madlo.. je tedy možné že to bylo origo? nebo se mě to už po 15ti letech plete a byla to jen souhra náhod a podobnosti, kterou si již nepamatuji přesně?

Petr kolarpetr1607(zavinac)seznam.cz
 
21. leden 2011   #8

Zdravim všechny.
Koupil jsem mustanga a mám v plánu dát jej do orig. stavu. Nejasnosti mám ohledně výrobního štítku. Je tam pouze 5 políček a chybí pole s rokem výroby. Označení je 23 M a štítej je ve francouzký. Jinak blatníky jsou s rámem a barva nádrže orig. zelená.

Anonymní
 
26. březen 2011   #9

zdarvim
koupil sem motor jawa 21 ale ojnice má vůli do stran potřebuju poradit jestli de klikovka doma nějak rozlisova?

zimak
 
23. červenec 2011   #10

chtěl bys se zeptat jestli je možny že je neutral mezi 2 a 3 občas se mi to podařilo když jsem podřazoval ze 3 na 2 myslel jsem si že jsem přejel 2 a zařadil neutral mezi 1 a 2 ale pak sem to zas zkoušel a zase se mi to povedlo

tony milan-matusu(zavinac)seznam.cz
 
27. červenec 2011   #11

čaw nevite nekdo jak se nastavuje předstich?

petr peta3223(zavinac)seznam.cz
 
7. srpen 2011   #12

dobry den, SUPER strankamohu si nechat poradit jestli pruziny v zadu u sedla jawy 23 byly jen na novejsich??a na starsim typu zuzenej vyfuk??http://jawa-cz.sbazar.cz/jawa-mustang-s-tp-veseli-nad-luznici-o6131450.html co je toto za typ??

petr peta3223(zavinac)seznam.cz
 
7. srpen 2011   #13

http://jawa-cz.sbazar.cz/jawa-mustang-s-tp-veseli-nad-luznici-o6131450.html

petr peta3223(zavinac)seznam.cz
 
16. srpen 2011   #14

Dobry den, jdou rozebrat pruzinove tlumice u jawy mustang??pujde tam dat misto tech starsich nepružinovýchje dobra cena za oba kusy 150kč??SEM U MOTOREK ZA4ATE4N9K MOC PROSIM O ODPOVED!!

martin martinscha(zavinac)seznam.cz
 
1. září 2011   #15

caute lidi koupil sem si mustanga rok vyroby 82 a potrebuju sehnat nake dily poradte prosim kde se daji koupit moc diky za radu a piste na e-mail martinscha@seznam.cz este jednou dekuji

Jano
 
2. září 2011   #16

Mám mustanga, ale nevím rok. Poradte prosím. Má 3 pístní kroužky, tachometr z Jawy 90, zadní tlumiče se zakrytými pružinami, klasický výfuk (ne doutníkáč)a jede přes 65-70 km/h maximálka.

Mzcool
 
26. září 2011   #17

Jano> to asi bude s ruznejch dilu vsevho sedi na zacatek viroby as na ten vejfuk.
Jeste by taky mohlo rozhodnout uchyceni predniho blatniku a riditka


hated HatedRascal(zavinac)seznam.cz
 
29. září 2011   #18

Zdar ja mam mustanga z roku 71, kyvka je novej model, kastlik vyklapeci(ma pantik)tachometr hranaej, zadni tlumice stary zakryty model....vse by melo byt origo...

Honja
 
12. říjen 2011   #19

Mam mstanga jezdí velmi dobre ale chcu ho prodat

Petr salva salva.p96(zavinac)seznam.cz
 
20. říjen 2011   #20

Já mám mustafa ro výroby 1971 klasicky hranatej tacháč alá jawa 90 a blatník uchycen okolo těma trubkama taky z jawy 90 ale řídítka mám bez hrazdy je to originál nebo Neni ?

Vladimír chalupsky.v(zavinac)atlas.cz
 
31. leden 2012   #21

Zdar všem.Jeden takový možná blbý dotaz ale zajímalo by mě to jestli existovaly nějaké knížky o typu 05 s blinkry pro Kanadu nebo o typu mustang golden sport pro USA.Mám na mysli knížkyílenskou,návod k obsluze a katalog náhradních dílů.Kdo by o tom něco měl nebo věděl rád uvítám klidně si od něho tu knížku koupím

Vladimír chalupsky.v(zavinac)atlas.cz
 
9. únor 2012   #22

Zdar všem.Jeden takový možná blbý dotaz ale zajímalo by mě to jestli existovaly nějaké knížky o typu 05 s blinkry pro Kanadu nebo o typu mustang golden sport pro USA.Mám na mysli knížkyílenskou,návod k obsluze a katalog náhradních dílů.Kdo by o tom něco měl nebo věděl rád uvítám klidně si od něho tu knížku koupím

dana danuska1995e-mali
 
20. březen 2012   #23

je to moc pekny stroj mam jawu mustang 23 a byrazila sem si na ni zuby moc pekny zazitek

Vladimír chalupsky.v(zavinac)atlas.cz
 
26. březen 2012   #24

Ahojky Daňi.Jezdíš s mustangem na fichtlcupech?Jinak bych se mooc rád stebou seznámil když máš ráda pionýry.

tomáš
 
15. duben 2012   #25

Dobrý den chtěl bych se zeptat jestly je také lanko k tachometru u posledního modelu Jawa 23 mustang

Vladimír chalupsky.v(zavinac)atlas.cz
 
18. duben 2012   #26

Ahoj Tomáši.Neviďím žádný důvod proč by tam lanko nemělo být

červy 8.jakub(zavinac)seznam.cz
 
25. červen 2012   #27

to Honza : origo by měli být nalakované a ne chrom i když je to možné že to byla nějaka vývozní verze můj kamarád má tky chromované ale já mám československou klasiku která se mi pěkně začíná rozesrávat

červy 8.jakub(zavinac)seznam.cz
 
25. červen 2012   #28

čau JAWISTÍ dnes při opravách svého Mustanga kterému večně nejde zapalovací kabel mě napadla věc která by to dokázala vyřešit předělat nějakým způsobem svíčku že místo vnitřku by byl zapalobač s elektrickým výbojem a posloužilo by to jako nouzové startování ... myslíte že je to realizovatelné? nebo pouze nápad 16 letého magora?

Tomáš TomasBilek13(zavinac)seznam.cz
 
27. červen 2012   #29

Čau chlapi, mám problém. Včera ještě jezdil jako drak, pak začala vynechávat jiskra. Říkám si že asi bulka na kladívkách nebo na svíčce. Doškytám se domů, obrousím kladívka, dám novou (fungl) svíčku, stále stejný problém. Pak chvíli (pár metrů) jezdila suprově, a teď už nic. Jenom když zařadím 1 a snažím se ji roztlačit (opravdu rychle), od kladívka občas odletí jiskra. Čím by to mohlo být? Jinak vysokonapěťová cívka je stará asi 5 kilometrů, a zkoušel jsem náhradní, stejný problém. Můj typ je kondenzátor v řiti. Co vy na to Jawáci? Díky za odpovědi

Kladenák
 
1. červenec 2012   #30

zdar lidi potřebuju sehnat pionýra do 1800-2000kc okolo kladna nebo slaného pište sem díky všem za nabídky

Martin dvorkam(zavinac)atlas.cz
 
30. červenec 2012   #31

Chsytám Mustanga z roku 1981 na technickou. Měl tento typ brzdové světlo spínané od páčky zadní brzdy a vzadu dvoužárovkové světlo? Ve schematech jsem to nenašel. Díky za každé info.

libor n.valentova(zavinac)centrum.cz
 
21. duben 2013   #32

chtel bych se zeptat jaky olej bych mel pouzivat do mustangu?

Larry laba129(zavinac)gmail.com
 
28. květen 2013   #33

Vazeni Mustangaci
Olej je nejdulezitejsi soucast dvoutaktnich motoru , myslim tim olej oridavany do benzinu. Od neho zavisy jizdni vlastnosti, hluk, a take delka zivotnosti motoru. Pouzivat levne oleje se zasadne neyplati jelikoz krome zlych jizdnych vlastnosti take poskozuji motor a vyfukovy system karbonem. Dnestni kvalitni dvoutaktni oleje zaruci spickovy vykon vsech "kostitresu". Nepouzit zavodni olej pri zabehu noveho motoru znamena znicit motor do dalsi generalky. Zavodni oleje jsou drazsi ale nezanaseji motor karbonem. Neslysel jsem o zadreni motoru pocas zabehu nebo na zavodech. Pri slusne jizde motor muze vydrzet 50.000 km i vice bez generalky.
Ne vse bylo zle a kdyz jsem za tezky penize koupil Italskeho skutra tak jsem jej prodal za tyden. Vse ted jezdi na variatorech ktere jsou hlucne poruchove a opravy obycejne stoji tisice. Jenom mne mrzi ze socialisticka Jawa nedokazala udelat kopii Jawy 175 special v tecnickych parametrech. Vse je hrozne tezke na vahu, babeta byla nejlehci motorka a pak mustang. Mit 125 o 115 kg tak to je nasup. 50 % energie motoru jde na tlaceni tanku nad rychlosti 50 km/h.
Jawa 175 special v roce 1936 mela 70 kg a to nemluvim o dasich parametrech. Kdyz ji chcete koupit dnes tak vsechny jsou v rukach spekulantu ktreri chteji minimalne 33 x vice nez byla puvodni cena. V ti dobe jiz nebyli zlate a stribrne penize v obehu jenom papirove. Takze tech 4750.- korun ceskoslovenskych nebylo ve zlate ale v papiru. Zatim jsme meli stesti ze jsme memuseli hromadne vracet vozidla do vyrobi na ruzne dokoncovaci prace jako je tomu bezne na zapade.

Pol
 
29. březen   #34

V Polsku jsme měli moped s vaším motorem - Romet Ogar 200

MUSTANGOVÝ SLON vit.dvorak.slon(zavinac)email.cz
 
2. srpen   #35

MUSTANG JE TAKOVÝ, JAKÝ JE. NENÍ DOBRÝ, ANI ŠPATNÝ. NENÍ TO ZDAŘILÁ KONSTRUKCE, ANI NEPODAŘENÁ, ALE Š´TASTNÁ KONSTRUKTÉRSKÁ RUKA. NEVÍM ČÍM MĚL BÝT, ALE JE DŮLEŽITÝ, ČÍM JE. KDYBY BYL JEN TROCHU JINÝ, UŽ BY NEPOSLOUŽIL TOMU, ČEMU MĚL POSLOUŽIT. NEBYLO, DŮLEŽITÉ, KAM NÁS DOVEZL, ALE CO JSME SE KAŽDÝ NA NĚM NAUČILI JSEM HRDÝ, NA TO, ŽE JSEM NA NĚM ZAČÍNAL, A RÁD BYCH JEJ ZASE ZPROVOZNIL, I KDYŽ UŽ DÁVNO JEZDÍ Z VĚTŠÍMI VOZIDLY. PANE BOŽE, A TOBĚ ZA TEN STROJ I ZA TA POZNÁNÍ NA SEDLE I PŘI OPRAVÁCH S POKOROU DĚKUJI

Vložit komentář:
Jméno   Web
 
Text
Nejsem robot
Nejsem člověk
:-) :-( :-/ :-| :-p -> ??? !!! lol :-[ hmmm ;-) :-D :-B :'( grrr
Copyright © 2003-2014 Jawa 50 (v5.0) | All Rights Reserved