Category Archives: Monografie

Monografie: Jawa 555 De luxe z roku 1962

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 22.6.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Poslední modifikace Jawy 555. Dvoubarevné provedení „De luxe“ s originálními chromovanými ráfky.

Údaje
Typ: Jawa 555 De luxe
Datum výroby: 1962
Výrobní číslo: 444335
Odstín: ČSN 4335 „modrž tyrkysová“ + ČSN 1089 „šeď hedvábná“

Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1967

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

První provedení modelu Jawa 20.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1967
Výrobní číslo: 765946
Odstín: ČSN 8160 „Rumělková“

Monografie: Jawa 223 Mustang z roku 1977

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

Nová přední vidlice svařena v jeden celek s nosníky (tzv. „brýlemi“) a držáky předního světlometu, stále ale ještě bez manžet (ty jsou na stroji neoriginální). Na nádrži stále ještě nálepky.

Údaje
Typ: Jawa 223 Mustang
Datum výroby: 19/04/1977
Výrobní číslo: 1422734
Odstín: ČSN 8160 „Rumělková“

Monografie: Jawa 05 Pionýr z roku 1963

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

Oproti prvnímu provedení (z roku 1962) se liší tachometrem a použitím bzučáku (klaksonu) z typu Jawa 555 (uplatnění nevyužitých zásob).

Údaje
Typ: Jawa 05
Datum výroby: 1963
Výrobní číslo: 530689
Odstín: ČSN 8850 „Červeň višňová tmavá“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“

Monografie: Exportní Jawa 20 Pionýr z roku 1969

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Vývozní provedení se sníženým výkonem pro NDR (Německou Demokratickou Republiku).

Nepůvodní zadní stupačky a nosič zavazadla.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1969
Výrobní číslo:
Odstín:

Monografie: Jawa 05 Pionýr z roku 1962

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

První provedení modelu Jawa 05.

Údaje
Typ: Jawa 05
Datum výroby: 1962
Výrobní číslo: 502687
Odstín: ČSN 4212 „Jasně modrá“

Monografie: Exportní Jawa 223.200 Mustang z roku 1982

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Vývozní přiškrcené provedení pro Maďarsko.

Jednomístný Mustang (bez zadních stupaček) se sníženým výkonem na 2k, maximální rychlostí 45 km/h. Motocykl byl brán jako mokik a provozovat ho šlo bez technického průkazu (proto je registrační značka čistá). Jeden z posledních vyrobených kusů vůbec.

Údaje
Typ: Jawa 223.200 Mustang
Datum výroby: 1982
Výrobní číslo: 851234
Odstín: ČSN 6170 „Dopravní žlutá“

Monografie: Jawa 220 Pionýr z roku 1980

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Poslední provedení modelu Jawa 20.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1980
Výrobní číslo:
Odstín: ČSN 5212 „Jasně modrá“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“

Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1969

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Přechodné provedení modelu Jawa 20.

Stále ještě staré provedení stojanu a kříže stupaček. Nový typ víčka nádrže. Hliníkové víčko zapalování nově nahrazeno plechovým výliskem.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1969
Výrobní číslo: 851234
Odstín: ČSN 1399 „Holubí modř“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“

Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1968

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

První provedení modelu Jawa 20.

V roce 1968 bylo vyrobeno velké množství motorů s vlastním výrobním číslováním, které byly určeny coby samostatný díl na vývoz do USA pro motocykly Indian Boy Racer, vyráběné firmou Floyd Clymer Motorcycle Division. Očekávání ale předčila reálnou poptávku, proto se neprodané motory použily v sériové výrobě. Výrobní číslo motocyklu se shodovalo s výrobním číslem motoru a vybočuje tedy ze standardního číslování. Se stejným výrobním číslem byste teoreticky mohli najít model Jawa 550.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1968
Výrobní číslo: 16600
Odstín: ČSN 4335 „Modř tyrkysová“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“