• Reklama

Vývozní mopedy Babetta

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 10.10.2016

Jawa 50 typ 206 MOFAVývozní moped Jawa 50 typ 206 Babetta (Mofa)

Moped vyrábÄ›nĂ˝ v letech 1971 – 1972 pro ZápadnĂ­ NÄ›mecko (NSR), odvozenĂ˝ od typu 228. SnĂ­ĹľenĂ˝ vĂ˝kon a maximálnĂ­ rychlost na pouhĂ˝ch 25 km/h. Na poĹľadavek NÄ›mcĹŻ mÄ›lo bĂ˝t tranzistorovĂ© zapalovánĂ­ nahrazeno zapalovánĂ­m kontaktnĂ­m. Pro tento účel bylo vyvĂ­jeno novĂ© zapalovánĂ­, do kterĂ©ho pasovala otoÄŤná destiÄŤka s kontakty z Jawy 90. VĂ˝roba novĂ˝ch dĂ­lĹŻ (odlitkĹŻ) by byla ale příliš nákladná, proto bylo pouĹľito upravenĂ© zapalovánĂ­ z pionĂ˝ra (model 20). To si vyžádalo delší hřídel šlapadel a hlubší plastovĂ˝ kryt zapalovánĂ­ a vÄ›tší pĂ©rko.


Jawa 50 typ 206 N (Mofa)

Moped pro západoněmecký trh (NSR), odvozený ale od typu 207. Vyráběný souběžně s typem 207.


Fotky babetty 207-356 z roku 1982:

Vývozní provedení standardního modelu 207.500 s vysokými řídítky uchycenými třmeny k hornímu nosníku přední vidlice. Provedení pro západní trhy (Itálie, Velká Británie, apod.) s předním světlometem a tachometrem z Jawy 23 Mustang. Typ 207-356 je uvedený pouze v typovém osvědčení, na štítku je standardní označení 207.500.

Tato exportní Babetta měla upravený válec s přídavnými přepouštěcími kanály, jako měl pozdější typ 210. Takto upravené válce mají za osazením pro kolínko karburátoru nálitek ve tvaru trojúhelníku, kdežto standardní válce typu 207 jsou shora hladké. Kusy z neprodaných (nebo vrácených) sérií se často se slevou doprodávaly v Mototechnách. Dle „Joskiho“ se jim pracovně přezdívalo „turbíčka“, výkonově totiž daleko předčívaly standardní provedení.

VĂ­ce informacĂ­ v diskuzi na veteranforu: www.veteranforum.cz: Babetta 207 „356“

Babetta 207-356 z roku 1982: