• Reklama

  • Reklama

Sdílej:

Zvyšování obsahu: vrtání Ø 40 mm a výš


Vrtání 40 mm – obsah 55,3 cm3

Známé rčení je: „Obsah nenahradíš“. Proto se často dělá jedna jednoduchá úprava, a to ta, že si necháte udělat největší možný výbrus. Na pionýra se běžně dělá 8. výbrus (tj. vrtání 40 mm oproti původním 38). Nesprávě se ale udává objem 60 cm3, ten je ve zkutečnosti asi nějakých 55,3. Je to sice zlepšení, ale žádný zázrak.

Tato úprava je jednoduchá, dobrá, ale často přeceňovaná… Tenhle výbrus by vám měli v jakékoli brusírně udělat, ale další už ne.


Píst z babety – vrtání 41 mm

Další možnost zvýšení obsahu je, použít píst z babetty. Babetta má vrtání o 1 mm vyšší, takže základní rozměr pístu není Ø 38 mm, ale 39 a největší píst má tedy Ø 41 mm. Babetta má ale píst celkově jiných rozměrů a má jiný čep. Proto je třeba nahradit bronzové futro v ojnici za menší a zkrátit válec. Navíc časování… Víc info si zjistěte sami…


Píst ze Simsonu S70 – vrtání 45 mm, obsah 70 cm3

Další, už opravdu náročnou úpravou je použití pístu ze Simsonu S70, což je vlastně sedmdesátkový kit na Simsona. Celkem dobře se dá sehnat jak celá sada s válcem, tak i pouze píst s kroužkama.

Úprava je hodně náročná, dá se provézt pouze na válcích z typů 550 a 555 a navíc hrozí, že se stěny válce probrousí uplně. Životnost to velkou nemá, ale zato se tím dá dosáhnout velkého výkonu. Píst má kromě rozměrů i jiný čep, jehlové ložisko, hlava se musí upravit a pochopitelně se musí upravit i časování a plnění… Válec se takto upravuje velmi obtížně a na málokterých závodech je to povolené…